eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiWyposażenie a VAT › Re: Wyposażenie a VAT
  • Data: 2007-10-27 20:32:03
    Temat: Re: Wyposażenie a VAT
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    > Witam,
    >
    > Zakupiłem sobie właśnie sprzęt biurowo-komputerowy do firmy. [1] Jeśli
    > chodzi o wpis wydatków do KPiR, to sprawa wydaje mi się prosta (wszystkie
    > elementy kupione były warte sporo poniżej 3500 zł - więc to raczej
    > wyposażenie, niż środki trwałe), natomiast nie bardzo wiem gdzie
    > wpisywać takie wydatki w ewidencji VAT? Czy zaliczyć ten sprzęt
    > do środków trwałych w ew. VAT, czy nie? Czas użytkowania będzie na pewno
    > dłuższy niż rok.
    >
    > Mógłby ktoś podpowiedzieć? Ew. chociaż przybliżyć art. ustaw, które mi mogą
    > podpowiedzieć, bo przeglądam ustawę o vat i nie rzuca mi się w oczy
    > konkretny przepis.
    >
    > [1] 1-os DG, 19% liniowy, podatnik VAT
    >
    > --
    > Wojciech Bancer
    ROZPORZĄDZENIE

    MINISTRA FINANSÓW

    z dnia 26 sierpnia 2003 r.

    w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów


    (Dz. U. Nr 152, poz. 1475)

    (Zmiany: Dz. U. Nr 224, poz. 2226; z 2004 r. Nr 282, poz. 2807; z 2007 r. Nr
    36, poz. 229 i Nr 140, poz. 988)


    Rozdział 2

    Sposób prowadzenia księgi przez podatników niebędących rolnikami

    § 4. 1. Osoby fizyczne, spółki cywilne osób fizycznych, spółki jawne osób
    fizycznych oraz spółki partnerskie, o których mowa w § 2 ust. 1, obowiązane do
    prowadzenia księgi, zwane dalej "podatnikami", prowadzą:

    1) ewidencję środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych
    zgodnie z art. 22n ust. 2-6 ustawy o podatku dochodowym;

    2) ewidencję wyposażenia.

    2. Ewidencją wyposażenia obejmuje się wyposażenie, którego wartość początkowa,
    w rozumieniu odrębnych przepisów, przekracza 1.500 zł.

    3. Ewidencja wyposażenia powinna zawierać co najmniej następujące dane: numer
    kolejny wpisu, datę nabycia, numer faktury lub rachunku, nazwę wyposażenia,
    cenę zakupu wyposażenia lub koszt wytworzenia, numer pozycji, pod którą wpisano
    w księdze koszt związany z nabyciem wyposażenia, datę likwidacji (w tym również
    datę sprzedaży lub darowizny) oraz przyczynę likwidacji wyposażenia.

    4. (2) Podatnicy, którzy w ciągu roku podatkowego utracili lub zrzekli się
    prawa do zryczałtowanego opodatkowania podatkiem dochodowym w formie karty
    podatkowej albo zakładają po raz pierwszy ewidencję wyposażenia, dokonują
    wyceny wyposażenia według cen zakupu lub według wartości rynkowej z dnia
    założenia ewidencji.

    pzdr-Kriss




    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1