    From: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: "Wyprowadzenie" starego notebooka z firmy.
    Date: Thu, 24 Jul 2008 07:06:31 +0000 (UTC)

    Dnia Wed, 23 Jul 2008 19:06:07 +0200, Aleksander napisał(a):

    > Czytałem ostatnie wątki traktujące o tym, jak to najlepiej zrobić, aby
    > "na czysto" pozbyć się starego sprzętu - np. komputera.
    >
    > "Większość" stwierdziła, że najbezpieczniej jest sprzedać, wystawić
    > fakturę VAT i spokój.
    >
    > Zastanowiło mnie jednak jedno stwierdzenie Gotfryda, dotyczące kasy
    > fiskalnej.
    >
    > Problem ponoć pojawia się w przypadku, kiedy sprzedajemy osobie
    > prywatnej (nie prowadzącej działalności) - że niby to musimy mieć kasę
    > fiskalną dla takiej sprzedaży ?
    >
    > Z czego to wynika - bo może coś źle zrozumiałem. Nie można normalnie
> [...]

    Sam komputer nie jest problemem. Problemem są jakiekolwiem dołączone do
    niego płyty CD z oprogramowaniem. Po prostu sprzedaż nawet jednego
    nagranego nośnika danych osobie fizycznej wymaga zgodnie z rozporządzeniem
    rejestracji na kasie fiskalnej. Nie ma tu znaczenia, że płyta to tylko
    mały dodoatek do komputera. Więc jeśli sprzedajesz bez oprogramowania to
    nie ma kłopotu.