  • 1. Data: 2010-01-15 20:26:04
    Temat: Wysłanie NIP-3 via Internet
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Robi się to rzadko, a nie chce mi się przekopywać przez ustawy. Google nie
    daje jednoznacznej odpowiedzi, więc zapytam, bo może ktoś to przerabiał.
    Czy po zmianie dowodu osobistego można zgłoszenie aktualizacyjne wysłać
    pocztą elektroniczną? Jeśli tak, to jak to technicznie ma wyglądać. Mam
    sobie z programu do PITów wygenerować pdf-a z wypełnionymi polami i wysłać
    mailem? Na jaki adres? Czy ewentualnie mam skorzystać z któregoś z
    serwisów? Z góry dziękuję za wskazówki, jeśli ktoś to w praktyce
    przerabiał.

  • 2. Data: 2010-01-15 20:44:30
    Temat: Re: Wysłanie NIP-3 via Internet
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Robert Tomasik w <news:hiqjkp$lqp$1@inews.gazeta.pl>:

> [...]
    > daje jednoznacznej odpowiedzi, więc zapytam, bo może ktoś to przerabiał.
    > Czy po zmianie dowodu osobistego można zgłoszenie aktualizacyjne wysłać

    Dlaczego nie wypełniłeś na miejscu dostarczonego przez gminę formularza i
    nie zostawiłeś kwestii logistycznych urzędnikom?w gminie?

    <http://www.e-deklaracje.gov.pl/index.php?page=formu
    larze_zpk_edek2>

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 3. Data: 2010-01-15 21:17:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    .

    > Dlaczego nie wypełniłeś na miejscu dostarczonego przez gminę formularza i
    > nie zostawiłeś kwestii logistycznych urzędnikom?w gminie?

    Bo nie miałem czasu. Zawsze to kilka chwil trwa.

    > <http://www.e-deklaracje.gov.pl/index.php?page=formu
    larze_zpk_edek2>

    Dzięki. Zaraz trenuję.

  • 4. Data: 2010-01-15 21:21:48
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    'Tom N' wrote:

    > <http://www.e-deklaracje.gov.pl/index.php?page=formu
    larze_zpk_edek2>

    Ktoś wie dlaczego bez podpisu kwalifikowanego można sobie
    wypełnić formularz i wysłać, a z podpisem kwalifikowanym trzeba wcześniej
    słać jakieś druki informujące naczelnika o takim zamiarze (ZAW-E)
    Podpis elektoniczny "nie ma mocy" bez papierka, a zwykła wysyłka ze strony
    ma?

  • 5. Data: 2010-01-18 10:07:05
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Fri, 15 Jan 2010 22:21:48 +0100, cef napisał(a):

> [...]
    > słać jakieś druki informujące naczelnika o takim zamiarze (ZAW-E)
    > Podpis elektoniczny "nie ma mocy" bez papierka, a zwykła wysyłka ze strony

    Bo np. w przypadku rozliczenia rocznego, wysyłanego bez podpisu
    kwalifikowanego, przed wysyłką skrypt sprawdza Twoje dane czy "Ty to Ty" ;)
    Chce np. kwotę z ubiegłorocznego PIT-37 (lub np. PIT-28 itp) - na tej
    podstawie sprawdza czy Ty jesteś faktycznie osobą za którą składasz
    rozliczenie.
    Wiem, wiem - ktoś powie że np. pan józek w tamtym roku robił mi PITa i
    teraz może mi zrobić psikusa .. ano może, ale to już inna sprawa - dlaczego
    pan józek robił PITa i dlaczego przechowuje czyjeś dane osobowe i skarbowe
    ;)

  • 6. Data: 2010-01-18 14:51:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał w wiadomości

> [...]
    > dlaczego
    > pan józek robił PITa i dlaczego przechowuje czyjeś dane osobowe i

    Jeśli Pan Józek zrobi psikusa, to do US trafią dwa zeznania podatkowe.
    Wówczas ktocznie się zastanawiać czemu i to wyjaśniać.

  • 7. Data: 2010-01-18 16:50:54
    Od: Asen <a...@g...com>

    Próbowałem wysłać PIT-37 z załącznikiem NIP-1 (żeby dopisać konto
    bankowe), ale program e-Deklaracje powiedział mi, żebym spadał.

  • 8. Data: 2010-01-18 17:25:06
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Asen w
    qd.googlegroups.com>:

    > Próbowałem wysłać PIT-37 z załącznikiem NIP-1 (żeby dopisać konto
    > bankowe), ale program e-Deklaracje powiedział mi, żebym spadał.

    A widzisz gdzieś możliwość składania NIP-1 przez e-Deklaracje (czy to z
    podpisem kwalifikowanym, czy bez)

    Mnie się nie podoba, że system testowy (bez podpisu kwalifikowanego)
    przyjmuje tylko jedną poprawną deklarację, a dla kolejnych zwraca 411.
    Niby to odzwierciedlenie tego rzeczywistego (a tam ino roz panocku, a potem
    na papierku), ale mogliby bazę czyścić ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 9. Data: 2010-01-18 17:49:12
    Od: Asen <a...@g...com>

    > A widzisz gdzieś możliwość składania NIP-1 przez e-Deklaracje (czy to z
    > podpisem kwalifikowanym, czy bez)

    Oops... chodziło mi o NIP-3, można go uaktywnić wpisując 1 w pole 133
    PITa-37 tyle, że pojawia się komunikat, że e-Deklaracja go nie
    obsługuje.
    NIP-1 bardzo lubią panie z okienka, i zawsze mają do niego dużo
    życzeń, a to ksero strony umowy z bankiem, kserówki zamknięcia konta,
    regonu, czy wpisu (choć przecie je dostają), ksero najmu, umowy z
    biurem itd. itp.

    Tak, korekt nie przyjmuje.

  • 10. Data: 2010-01-18 18:10:02
    Od: Asen <a...@g...com>

    > Tak, korekt nie przyjmuje.

    Ale VAT-7 z podpisem elektronicznym świetnie się korekty wysyła,
    zaznaczasz korekta i masz dodatkową stronę: druk ORD-ZU (Uzasadnienie
    przyczyn korekty deklaracji)