    From: "Kriss" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Wysokosc podatku od spadku i darowizny
    Date: 14 Feb 2006 20:40:21 +0100

    > Cholera skasowałem post, a jednak gdzieś wyszedł. :)
    >
    > To znaczy prawie mam rację.
    > Zawiesza się decyzję, ale nie o zawieszeniu płatności, a o wyliczeniu
    > wymiaru podatku.
    > Wygaśniecie zawieszonej decyzji  powoduje, że wreszcie wyliczy się
    > wymiar podatku. Wg aktulanej wartości.

    Witku drogi !

    Nie i jeszcze raz nie . Nie ma tu zawieszenia. Podatek od sid płatny jest w
    terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji. Koniec postępowania.Jeśli brak
    podatku - bo "nie wlicza się do podstawy opodatkowania....... itd" to decyzja
    jest "zerowa" ale jest. Jeśli przestajesz spełniać warunki "ulgi" US wszczyna
    nowe postepowanie i wydaje nową decyzję a nie "modernizuje " czy "odwiesza"
    starą.
    Twój tok rozumowania prowadziłby do sytuacji w której spadkobierca ,
    obdarowany uzyskujący jednocześnie inne dobra niż mieszkanie w tym samym
    czasie byłby pozbawiony prawomocnej decyzji w zakresie tych pozostałych dóbr.
    Przedmiotem nowego postępowania będą więc i te "inne" dobra i mieszkanie
    łacznie i nowy wymiar podatku wraz z połową odsetek. Kwota zapłacona od innych
    dóbr zostaje zaliczona jako zapłacona.OK ?

    Pzdr-Kriss