  • 1. Data: 2004-11-19 09:47:33
    Temat: Re: ZUS - Czy istnieją ulgi?
    Od: "AgaS" <g...@b...pl>

    Jeżeli jesteś zatrudniony na umowę o pracę i pracodawca wypłaca Tobie
    najniższe wynagrodzenie (teraz chyba 824 brutto) odprowadzasz do ZUS tylko
    składkę zdrowotną z tyt. prowadzonej DG.

  • 2. Data: 2004-11-19 17:52:30
    Temat: ZUS - Czy istnieją ulgi?
    Od: "Mariusz" <k...@t...poczta.onet.pl>

    Witam
    Prowadzę działalność od ponad roku (KPiR + VAT) ostatnio otrzymałem
    dozywotnie orzeczenie o lekkiej (odpowiednik dawnej 3 grupy)
    niepełnosprawności (04-O).

    Czy w związku z tym przysługują mi jakieś ulgi w płaceniu składek na ZUS
    ewentualnie co jeszcze mogę teraz zrobić żeby jakiekolwiek ulgi uzyskac?

    Mam możliwość zatrudnić się na umowę o pracę i dalej prowadzić działaność a
    obiło mi się o uszy że w przypadku zatrudnienia mnie na umowę o pracę
    pracodawca płaci mniejsze składki - czy to prawda?

    Pozdrawiam
    Mariusz

  • 3. Data: 2004-11-19 18:17:32
    Od: Andrzej Solich <a...@n...pl>

    On Fri, 19 Nov 2004 18:52:30 +0100, "Mariusz"
    <k...@t...poczta.onet.pl> wrote:

    >Mam możliwość zatrudnić się na umowę o pracę i dalej prowadzić działaność a
    >obiło mi się o uszy że w przypadku zatrudnienia mnie na umowę o pracę
    >pracodawca płaci mniejsze składki - czy to prawda?

    Ty płacisz! Pracodawca co najwyżej za Ciebie odprowadza podatki, tfu!
    składki na ZUS, bo te podobnież podatkami nie są ;-)

    Pozdrawiam
    AS

  • 4. Data: 2004-11-19 18:52:52
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik Andrzej Solich <a...@n...pl> w poście
    napisał, co następuje:

    > Ty płacisz! Pracodawca co najwyżej za Ciebie odprowadza podatki, tfu!
    > składki na ZUS, bo te podobnież podatkami nie są ;-)

    Chyba nie znasz sie na zasadach funkcjonowanie FUS.

    A zatem:
    - ubezpieczenie emerytalne: 19 % podstawy wymiaru, z czego POLOWE (9,5 %)
    oplaca PRACODAWCA, zas druga polowe PRACOWNIK (oczywiscie nie robi tego sam,
    ale odciaga mu z wyplaty pracodawca).

    - ubezpieczenie rentowe 13 % z czego 6,5 % oplaca z wlasnychy pieniedzy
    PRACODAWCA, pozostale 6,5 % PRACOWNIK

    chorobowe (ok 2,5 %) w calosci odprowadza PRACOWNIK

    dla odmiany wypadkowe (cos ok. 1,6 %) w calosci PRACODAWCA

    Pozdrawiam
    SDD

    --
    Rozwiązywanie zadań, pisanie prac.
    http://www.wszechwiedza.pl

  • 5. Data: 2004-11-19 18:54:21
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    napisał, co następuje:

> [...]

    ale odciaga mu z wyplaty pracodawca).

    - ubezpieczenie rentowe 13 % z czego 6,5 % oplaca z wlasnychy pieniedzy

    chorobowe (ok 2,5 %) w calosci finansuje PRACOWNIK

  • 6. Data: 2004-11-19 19:00:40
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    Fri, 19 Nov 2004 19:54:21 +0100, w <cnlf7u$gtv$1@news.onet.pl>, "SDD"
    <s...@t...pl> napisał(-a):

    > Chyba nie znasz sie na zasadach funkcjonowanie FUS.
    [...]

    Ty chyba jesteś studentem jakieś uczelni "marketyngowej", skoro wierzysz w to
    co napisano :))

  • 7. Data: 2004-11-19 22:19:46
    Od: "svobo" <s...@n...pf.pl>

    > Witam
    > Prowadzę działalność od ponad roku (KPiR + VAT) ostatnio otrzymałem
    > dozywotnie orzeczenie o lekkiej (odpowiednik dawnej 3 grupy)
    > niepełnosprawności (04-O)

    czy bedziesz otzrymywał rente?

  • 8. Data: 2004-11-20 00:21:09
    Od: "Mariusz" <k...@t...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "svobo" <s...@n...pf.pl> napisał w wiadomości
    > czy bedziesz otzrymywał rente?

    Niestety na razie nie ale mam zamiar sie o to starać. Na razie mnie
    interesuja tylko czy w bieżącej sytuacji coś mogę zaoszczędzić...

  • 9. Data: 2004-12-01 07:10:58
    Od: "Marcin" <m...@i...pl>

    na umowe o prace z tego co pamietam majc orzeczenia o niepelnosprawnosci
    PFRON dofinansuowuje cala skladke emerytalna. Ale lepiej poszukaj sokladnie.
    Wiem ze w deklaracji DRA pracodawcy zazancza sie na pierwszej stronie
    wniosek o dofinansowanie ale jakie dokladnie spelniac wymogi to nie wiem