    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ZUS - DG pierwsza składka
    Date: Wed, 24 May 2006 09:31:17 +0000 (UTC)

    Osobnik posiadający mail'a a...@N...gazeta.pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Dokładnie tak (zakładam, że już to zgłosiłeś do ZUS - jest na to 7
    > dni). Poza tym - jak dobrze pamiętam - składka zdrowotna nie jest
    > rozliczana proporcjonalnie, tylko płacona w całości, nawet gdy w
    > miesiącu miałeś działalność tylko 1 dzień.
    > Innymi słowy - pierwszy termin płatności to 12 czerwca (10 to sobota),
    > pamiętając oczywiście, że to dzień, w którym pieniądze mają się
    > znaleźć na koncie ZUS, nie data wyjścia od Ciebie.

    termin platnosci to 10.05 o ile faktycznie rozpoczałes działalnosc w
    kwietniu. Pytanie czy od 12 kwietnia masz wpis do EDG czy 12 kwietnia
    faktycznie rozpoczałes DG (pierwsze zakupy, wystawiane f-ry).
    A co do wplaty - liczy sie oczywiscie data obciazenia twojego konta, ale w
    praktyce nie warto tego przeciagac bo:
    -ZUS twierdzi ustnie ze liczy sie data wplyniecia na ich konto
    -jak przyjdzie co do czego - bedziesz musiał to wyjasniac, przynosic
    potwierdzenia przelewów poniewaz jak pieniadze dotra do ZUS 11. to oni nie
    widza czy zostały wysłane 10. czy 11. - reasumujac wyprostujesz to ale sie
    nachodzisz.

    "Nic tak ludzi nie gorszy jak prawda. Czasem nasuwa się myœl,
    że dla uniknięcia publicznego zgorszenia trzeba unikać prawdy"