    From: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: [ZUS] Data faktycznego rozpoczecia dzialalnosci.
    Date: Mon, 22 Jan 2007 08:31:49 +0000 (UTC)

    Dnia Sat, 20 Jan 2007 14:16:55 +0100, SasQ napisał(a):

> [...]

    W praktyce to tak wygląda, bo nikt tego nie sprawdza. Ale teoretycznie to
    powinna być właśnie jakaś czynność, która już będzie prowadzeniem DG.

    > Właśnie też jestem na etapie planowania otwarcia DG.
    > Czy mam powyższe rozumieć w ten sposób, że:
    > 1. rejestruję sobie działalność,

    Tak. Podając datę "planowanego" rozpoczęcia DG np jutro

    > 2. mogę sobie czekać spokojnie, aż zgłosi się pierwszy klient,

    Tak. Czekać możesz. Produkcja "na magazyn" albo dawanie ogłoszeń w prasie
    będzie już raczej prowadzeniem DG.

    > 3. jak się zgłosi, to traktuję to jako rozpoczęcie działalności
    > i lecę do ZUSu?

    Tak.

    > I jeszcze dorzucę się z pytaniem: jeśli ktoś z rodziny [np. brat]
    > pomaga mi w prowadzeniu działalności, to muszę za niego też
    > opłacać ZUS

    Tak - osoba współpracująca.

    > i czy on też musi rejestrować działalność?

    Nie. Osoba współpracująca nie rejestruje DG.