  • 1. Data: 2004-12-13 08:14:32
    Temat: ZUS ZFA i ZBA
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Kończę właśnie zmiany racunków bankowych na DG i przymierzam się do
    zgłoszenia tego w ZUS. Poprzedni rachunek mam już zamknięty. Jeden nowy
    właśnie po długim oczekiwaniu się otworzył, być może będzie jeszcze
    jeden.
    I teraz tak. Z druków wynika mi, że
    1. jeśli będę miał jeden rachunek to zgłaszam jego numer na ZFA. I nie
    przejmuję się zgłaszaniem zamknięcia poprzedniego.
    2. Jeśli będę miał dwa rachunki to: jeden wpisuję na ZFA, drugi na ZBA
    i na ZBA zaznaczam zamknięcie poprzedniego

    Czy dobrze myślę? Niepokoi mnie niekonsekwencja w zgłaszaniu rachunku
    zamkniętego w tych dwu wypadkach.

  • 2. Data: 2004-12-13 20:01:02
    Temat: Re: ZUS ZFA i ZBA
    Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>

    > I teraz tak. Z druków wynika mi, że
    > 1. jeśli będę miał jeden rachunek to zgłaszam jego numer na ZFA. I nie
    > przejmuję się zgłaszaniem zamknięcia poprzedniego.
    przejmujesz się. zamknięcie zgłaszasz na zba
    > 2. Jeśli będę miał dwa rachunki to: jeden wpisuję na ZFA, drugi na ZBA
    > i na ZBA zaznaczam zamknięcie poprzedniego

    Tak. na zfa główny a na zba pomocniczy.

    Pawełj

  • 3. Data: 2004-12-14 00:20:47
    Od: "Ryszard G" <rysXgar@.op.pl>

    PawełJ napisał(a):
    > przejmujesz się. zamknięcie zgłaszasz na zba
    > Tak. na zfa główny a na zba pomocniczy.

    Ja w przypadku zmiany dotyczącej wyłącznie rachunków bankowych składałem
    samodzielne ZBA bez ZFA (kilkukrotnie) . Na ZFA wpisałem rachunek bankowy
    tylko przy pierwszym zgłoszeniu płatnika składek.
    Opierałem się przy tym na
    http://www.zus.pl/ref_99/porad3/default.asp?rozdz=zb

    pozdrawiam
    Ryszard