  • 1. Data: 2003-03-30 09:45:33
    Temat: ZUS bez deklary 2
    Od: b...@p...onet.pl

    Heja..
    Ostatnio już podnosiłem tutaj sprawę tego, że począwszy od deklaracji ZUS-
    owskiej za kwiecień (składanej w maju z tego, co pamiętam - bo bez przerwy mi
    się to myli), nie będzie trzeba składać żadnych dekleracji tylko po prostu słać
    przelewy z konta firmowego (najlepiej z Mbanku).
    Ale jak to się będzie miało do tych różnych "zmian podstaw, i tak dalej, i tak
    dalej" - przecież to się zmienia zdaje się co kwartał. Czy w takim razie w
    przypadku tych zmian, trzeba będzie składać deklarację?
    Jeżeli tak to ZUS załatwia, to już lepiej wrócić do dawnego systemu składania
    deklaracji co miesiąc.
    I jakie wartosci ZUS uznana za "domyslne" w przypadku takiego zawieszania
    deklaracji?
    A druga rzecz - bo ZUS jest specyficzny: Czy może w kwietniu trzeba złożyć w
    ZUSie jakąś deklarację deklarującą, że się nie będzie składało co miesiąc
    deklaracji..
    Bo u nich to wszystko, ale to wszystko jest możliwe.

    Pozdrawiam
    Burt 30

  • 2. Data: 2003-03-31 05:46:47
    Temat: Re: ZUS bez deklary 2
    Od: "Janusz" <j...@a...net.pl.nospam.pl>

    <b...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > dalej" - przecież to się zmienia zdaje się co kwartał. Czy w takim razie w
    > przypadku tych zmian, trzeba będzie składać deklarację?

    Przeczytaj dokladnie info na stronie ZUS na ten temat, pisze tam wyraznie,
    ze za zamiane NIE uwaza sie zmiane podstawy.
    Poza tam pytalem sie w ZUS i jest mala niescislosc. Nie to, ze "nie trzeba"
    skladac deklaracji, podobno "nie mozna" tego robic. Po prostu placic
    pieniadze i to wszystko :)

    Pozdrawiam,
    Janusz

  • 3. Data: 2003-03-31 16:22:11
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    Pozostajac w obrebie tematu -
    - czy to juz "zawsze" tak bedzie, ze skladka zdrowotna bedzie
    sobie rosla (8, 8.25, 8.5%), a od podatku bedzie mozna caly czas
    odliczac 7.75%?
    Czy to sie ma zmienic w jakims okreslonym czasie?

    P.S.
    A moze od podatku odliczac sie bedzie takze wg starej podstawy? :-)
    Nie zdziwilbym sie, wszytko jest mozliwe.....

    Pozdrawiam,

    Latet

  • 4. Data: 2003-04-01 05:00:57
    Od: "Janusz" <j...@a...net.pl.nospam.pl>

    "Latet" <N...@p...onet.pl> wrote in message
    > - czy to juz "zawsze" tak bedzie, ze skladka zdrowotna bedzie
    > sobie rosla (8, 8.25, 8.5%), a od podatku bedzie mozna caly czas
    > odliczac 7.75%?
    > Czy to sie ma zmienic w jakims okreslonym czasie?

    To raczej nie, gdyz to bylo (podobno) zamierzone, zeby podlatac dziure w
    budzecie.

    > A moze od podatku odliczac sie bedzie takze wg starej podstawy? :-)
    > Nie zdziwilbym sie, wszytko jest mozliwe.....

    A to juz chyba nie przejdzie, gdyz zapisali % ktore sa stale do odliczania,
    a podstawa zmieniala sie co 3 miesiace.

    Janusz