  • 1. Data: 2002-09-08 09:14:27
    Temat: ZUS caly czy jakas czesc ???
    Od: "Avenger" <a...@g...pl>

    Mam pytanie. Jak zostane zatrudniony przez pracodawce zobowiazany on jest do
    placenia za mnie ZUSu. Czy np zatrudnienie mnie w wymiarze np 1/8 etatu
    spowoduje ze bedzie za mnie placil 1/8 ZUSu czy calosc (? 760 zl ?)

    Robert

  • 2. Data: 2002-09-08 09:33:39
    Temat: Re: ZUS caly czy jakas czesc ???
    Od: "rafal" <g...@o...pl>

> [...]
    > placenia za mnie ZUSu. Czy np zatrudnienie mnie w wymiarze np 1/8 etatu
    > spowoduje ze bedzie za mnie placil 1/8 ZUSu czy calosc (? 760 zl ?)

    --------
    Proporcjonalnie do wyskości etatu 1/8 składek ZUS

    rafal

  • 3. Data: 2002-09-08 11:26:10
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik rafal napisał:

    > do

    > --------
    > Proporcjonalnie do wyskości etatu 1/8 składek ZUS

    Zabawne pytanie , zabawna odpowiedź.
    O ile autor pytania jest usprawiedliwiony, o tyle autor odpowiedzi...

    Pracodawca zawsze bedzie płacił "cały" ZUS.
    Dokładnie 20,41 % od wynagrodzenia brutto, bez względu na wymiar etatu.
    Drugi kawałek - 18,71% - dopłaca pracownik.
    Czy to będzie cały etat, 1/8 czy 1/36 - ważna jest tylko i wyłącznie
    wysokość wynagrodzenia.

    A co oznacza to 760 zł???

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2002-09-08 11:33:30
    Od: "Avenger" <a...@g...pl>

    A jaki jest minimalny wymiar pracy na jaki moze mnie pracodawca zatrudnic ?
    1/8 , 1/16 ... -> tzn zeby pracodawca zaplacil jak najmniejszy ZUS

    Robert

  • 5. Data: 2002-09-08 11:37:40
    Od: "Avenger" <a...@g...pl>

    Dzieki Maddy, wyslalem odpowiedz do poprzedniego maila a nie zauwazylem
    Twojego. Czyli jak mam np wynagrodzenie 100 zl - bo bede wykonywal minimalny
    naklad pracy i stad to pytanie o minimalne zatrudnienie, to pracodawca
    bedzie placil za mnie okolo 20 zl i ja 20 zl ?

  • 6. Data: 2002-09-08 11:38:30
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Zabawne pytanie , zabawna odpowiedź.
    > O ile autor pytania jest usprawiedliwiony, o tyle autor odpowiedzi...
    (..)

    Właściwie to chyba nawet coś w tym jest, tyle że tak jakby ... hmm... z
    trochę
    innego punktu widzenia ;-)

    Pix

  • 7. Data: 2002-09-08 13:35:37
    Od: "Magdip" <m...@o...pl>

    "Avenger" <a...@g...pl> wrote in message
    > A jaki jest minimalny wymiar pracy na jaki moze mnie pracodawca zatrudnic
    ?
    > 1/8 , 1/16 ... -> tzn zeby pracodawca zaplacil jak najmniejszy ZUS
    >
    > Robert

    składki zus płaci się od wynagrodzenia , a nie od wymiaru czasu pracy.
    Bez względu na to, czy to 1/2 czy 1/16 etatu, od pensji np. 1000 brutto,
    zapłaci się TYLE SAMO składek.

    Na zusie się oszczędzi tylko wtedy, gdy pieniądze dostaniesz "na lewo"

    Magdip

  • 8. Data: 2002-09-08 15:26:08
    Od: "rafal" <g...@o...pl>

    > składki zus płaci się od wynagrodzenia , a nie od wymiaru czasu pracy.
    > Bez względu na to, czy to 1/2 czy 1/16 etatu, od pensji np. 1000 brutto,
    > zapłaci się TYLE SAMO składek.
    > ----------------
    tyle samo procentowo od twego wynagrodzenia a nie kwotowo.

  • 9. Data: 2002-09-08 18:02:59
    Od: c...@r...com (ChrisS)

  • 10. Data: 2002-09-08 19:40:38
    Od: "plemek" <p...@i...pl>

    chciałbym dołączyć się z trochę innym pytaniem:
    czy pracownik zatrudniony na 1/8 etatu może reprezentować pracodawcę przed
    wszystkimi urzędami i jak to wygląda z punktu widzenia biurokracji: czy taki
    fakt musi być wpisany do jego obowiązków na stanowisku pracy i czy
    potrzebuje jakiegoś pisemnego ekstra upoważnienia pracodawcy jeżeli np
    wezwie go skarbowy?
    żarłoczność państwa wymusza sytuację gdy pracownica sklepu jest jego
    właścicielką po to, by zaoszczędzić na ZUS a realny właściciel sklepiku jest
    pracownikiem na ułamek etatu aby móc załatwiać dostawy, kontaktować się z
    urzędami itp
    bardzo proszę o odpowiedź i z góry wielkie dzięki
    pozdr
    plemek