eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiZUS - czy mozna ksiegowac ZUS w opisany nizej (prosty) sposob? › Re: ZUS - czy mozna ksiegowac ZUS w opisany nizej (prosty) sposob?
  • Data: 2002-12-05 11:05:28
    Temat: Re: ZUS - czy mozna ksiegowac ZUS w opisany nizej (prosty) sposob?
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Chcąc uwzględnić w kosztach zapłatę składki na Fundusz Pracy musisz wpisać
    > je do KPiR.

    No dobrze, skoro musze, to wpisze.
    Rozumiem, ze wpisuje w miesiącu płacenia (przelewania).

    > Poza tym jeżeli wpisujesz składki w PIT-5 i nie masz dochodu na koniec
    roku
    > (albo masz mały) to może okazac się że nie odliczysz wszystkich
    zapłaconych
    > społecznych w danym roku i przepada. Natomiast rozliczanie w KPiR powoduje
    > że stratę w działalności (tutaj schowane składki ubezp. społecznego)
    możesz
    > rozliczać przez kolejne lata. Musisz popatrzeć na swoją sytuację trochę
    > szerzej, wybrać co będzie Ci się bardziej opłacało.

    Chce aby bylo jak najprosciej, nawet jesli mniej oplacalnie.
    Ale zsadniczo mam dosc male koszty, wiec dochod na koneic
    roku bedzie wystarczajacy.

    > Można rozliczyć tylko te składki, które faktycznie sa zapłacone, więc
    > wszystkie (społ., Fun. Pracy, zdrowotne) roliczasz "kasowo".

    Wszystkie mozna kasowo? Uff, to mi sie podoba. Wreszcie troszkę
    "jednolitosci" ;-)

    Dzieki,

    latet