    From: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ZUS deklaracje
    Date: Wed, 28 Jan 2004 09:52:33 +0100

    > 2b. Osoby, o których mowa w ust. 2a, opłacają-
    > ce składki od 60% przeciętnego miesięczne-
    > go wynagrodzenia w poprzednim kwartale,
    > są zwolnione z obowiązku składania dekla-
    > racji rozliczeniowej lub imiennych rapor-
    > tów miesięcznych za kolejny miesiąc także
    > wówczas, gdy zmiana w stosunku do mie-
    > siąca poprzedniego jest spowodowana wy-
    > łącznie zmianą tego wynagrodzenia.

    Dodam jeszcze, że tu mówi się chyba o podstawie do ubezpieczeń
    społecznych, a zmiana dotyczy zdrowotnych. Nigdzie jednak w ustawie o
    NFZ nie znalazłem przepsów dotyczących składania deklaracji i zwonień.
    Może źle szukałem, ale jeśli dobrze to można to interpretować na dwa
    sposoby:
    1. Zmiana składek zdrowotnych (nawet nie wynikająca za zmiany
    minimalnej podstawy - znam taką osobę, która pracując na etacie i
    prowadząc DG ustalała co miesiąc podstawę od DG tak aby składka
    pochłonęła całą zaliczkę na podatek) nie powoduje konieczności
    składania DRA.
    2. To zwolnienie jest martwe i zawsze co kwartał trzeba składać DRA, bo
    oprócz zmiany podstawy "społecznych" następuje zmiana podstawy
    "zdrowotnych" a zwolnienie tego wypadku nie obejmuje.