  • 11. Data: 2003-02-09 10:48:17
    Temat: Re: ZUS i Platnik...
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

    > Dlaczego on mi sam nie wylicza podstawy do zdrowotnego? Za kazdym razem
    > musze wyciagac kalkulator?
    Nie musisz. Wystarczy, że weźmiesz sobie liste płac. Tam masz juz wyliczoną
    podstawę. Tylko nie pytaj dlaczego tak a nie inaczej, bo twój wątek się może
    bardzo rozwinąć i trochę zboczyć z głównego tematu :-)

    > Obrazek dalem tutaj:
    > http://render.net.pl/~marek/zus2.jpg
    >
    > Poza tym, podczas weryfikacji dokumentu, dokument juz nie zawiera
    > bledow... prosze spojrzec na dolna ramke okienka (zaznaczylem cos na
    > czerwono).
    Zrób WERYFIKUJ a potem pokaż błąd. Powinien pokazać ci to pole, które mu sie
    nie podoba z opisem błędu
    Jeżeli wpisałeś tylko kwoty i zrobiłeś WYLICZ, to program nie zrobił ci
    weryfikacji automatycznie.
    Na moje oko na tym obrazku jest już wszystko OK.
    Jak juz będziesz miał RCA bezbłędne możesz wejść na DRA i tam zrobić wylicz.
    Ręcznie musisz podac podstawę do Funduszu pracy i chyba kwotę FGŚP.
    PawełJ

  • 12. Data: 2003-02-09 11:33:35
    Od: "Marek Z." <m...@m...mine.nu>

    Użytkownik pawel J napisał:

> [...]
    > Jak juz będziesz miał RCA bezbłędne możesz wejść na DRA i tam zrobić wylicz.
    > Ręcznie musisz podac podstawę do Funduszu pracy i chyba kwotę FGŚP.

    Ale PRZYPOMINAM, ze pole numer 06 WYLICZYLEM SAM. Programowi sie nie
    chcialo. To tak ma byc? Przeciez 650,32 jest wynikiem odejmowania od
    liczby 800 liczb: 78,08; 52,00; 19,60

    Kiedy nic nie wpisze, po WERYFIKACJI pokazuje mi blad, ze pole jest
    puste (i ma racje). Kiedy SAM wpisze podstawe na zdrowotne, to jest juz
    wporzadku. Tylko wlasnie: samemu to trzeba liczyc?

    Pozdrawiam
    Marek

  • 13. Data: 2003-02-09 12:38:07
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Marek Z. <m...@m...mine.nu> wrote:
> [...]
    > puste (i ma racje). Kiedy SAM wpisze podstawe na zdrowotne, to jest juz
    > wporzadku. Tylko wlasnie: samemu to trzeba liczyc?

    Nie wiem czy to możliwe (nie chce mi sie sprawdzać),ale może być taki
    przypadek,że ktoś płaci społeczne,a nie musi zdrowotnego i dlatego Płatnik
    tego nie liczy (i słusznie przy takim założeniu).
    Znając nasze "doskonałe" prawo pewnie znajdzie się taki wyjątek.

    --
    Jacek

    "Jeśli ktoś ci mówi, że będzie lepiej, to wyślij go na drzewo"

    Cytat z Urbana - proszę nie uważać ,że to mój autorytet

  • 14. Data: 2003-02-09 16:09:57
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

    Niestety sam to musisz wpisać. Tak to już jest.
> [...]
    > tego nie liczy (i słusznie przy takim założeniu).
    > Znając nasze "doskonałe" prawo pewnie znajdzie się taki wyjątek.
    Oj i to nie jeden. Ja znam np. taki wyjątek, w którym nie idzie podatek od
    składnika, ale za to idzie składka na zdrowotne.
    Ale to tak na marginesie
    PawełJ

  • 15. Data: 2003-02-09 17:39:16
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Użytkownik "pawel J" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Oj i to nie jeden. Ja znam np. taki wyjątek, w którym nie idzie podatek od
    > składnika, ale za to idzie składka na zdrowotne.

    To podaj go do publicznej wiadomości.

  • 16. Data: 2003-02-09 18:01:22
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

    .
    > To podaj go do publicznej wiadomości.
    > Jacek
    Nie ma problemu, jeżeli takie masz życzenie.
    Chodzi składnik wypłaty u nauczycieli. Składnik ten to dodatek mieszkaniowy.
    Jest to cudo wypłacane w miastach czy wioskach do 5 tys. mieszkańców i
    jeżeli dochód nauczyciela do tego uprawnia. W praktyce prawie każdy
    nauczyciel go dostaje. Kwoty są różne,w zależności od tego co dana gmina
    ustaliła. Najniższy to 1zł a najwyższy (jaki ja spotkałem) to 150 zł.
    Jest to składnik, od którego nie idzie podatek, idzie natomiast składka na
    kasę chorych. Jest to napewno zaprzeczeniem przepisów o skł. na zdrowotne,
    bo tam jest zapis że kasa chorych idzie z podatku.
    Drugi taki wynalazek do zasiłek na zagospodarowanie dla nauczyciela. Dostaje
    go każdy nauczyciel, który rozpoczyna pracę i jego pierwsza praca jest w
    szkole. Jest to podwójna zasadnicza.
    I spróbujcie teraz to rozliczyć poprawnie i później poprawnie ująć w PIT.
    Szczególnie jeżeli ktoś robi listy płac dla nauczycieli na piechotę bez
    żadnego programu. I niech się jeszcze takiemu nauczycielowi chorobowe trafi
    to współczuję temu co ma naliczyć tą listę.
    Każda rozmowa z ZUS albo US jeżeli pracownik tejże instytucji dowie się że
    chodzi o nauczycieli jakoś niechętnie chce rozmawiać bo po prostu ich płace
    są dość CIEKAWE.
    pozdrawiam
    PawełJ

  • 17. Data: 2003-02-09 18:27:44
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    > Nie ma problemu, jeżeli takie masz życzenie.
    > Chodzi składnik wypłaty u nauczycieli. Składnik ten to dodatek

    Faktycznie ciekawe.Dzięki.

  • 18. Data: 2003-02-09 18:57:43
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od Jacek -----###
> [...]
    > tego nie liczy (i słusznie przy takim założeniu).
    > Znając nasze "doskonałe" prawo pewnie znajdzie się taki wyjątek.

    inny przykład - bardziej pospolity:
    za część miesiąca jest wypałacane wynagrodzenie za czas choroby -
    podstawa do zdrowotnego jest większa niż do społecznych ;-)

    hADeSik

    podstawy: http://www.zus.4un.pl | http://www.podatki.4un.pl
    http://www.forum.dlaciebie.net - tam często bywam...

  • 19. Data: 2003-02-09 19:06:57
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > za część miesiąca jest wypałacane wynagrodzenie za czas choroby -
    > podstawa do zdrowotnego jest większa niż do społecznych ;-)
    No tak, ale to się wiele prościej liczy . No i to jest ogólnie znane. A
    spróbuj sie dowiedzieć w US jak obliczyć podatek,jeżeli jest ów dodatek :-)
    PawełJ

  • 20. Data: 2003-02-09 20:53:20
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od pawel J -----###

    > No tak, ale to się wiele prościej liczy . No i to jest ogólnie znane. A
    > spróbuj sie dowiedzieć w US jak obliczyć podatek,jeżeli jest ów dodatek :-)

    nie rozumiem w czym problem (w US nie miałem potrzeby pytać)?