  • 1. Data: 2003-02-08 14:31:58
    Temat: Zdrowotne
    Od: "Kartka" <s...@g...pl>

    Składkę na ubezp. zdrowotne od osoby zatrudnionej na umowe zlecenie gdzie
    wysokość wynagrodzenia mieści się w przedziale do 143 zł oblicza się od
    przychodu brutto czy pomniejszonego o składki ubezp. społecznego?
    Aga

  • 2. Data: 2003-02-08 17:05:43
    Temat: Re: Zdrowotne
    Od: "Atomek" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kartka" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wysokość wynagrodzenia mieści się w przedziale do 143 zł oblicza się od
    > przychodu brutto czy pomniejszonego o składki ubezp. społecznego?
    ===========================
    obecnie kwota ta wynosi 146 zl. Skladke na zdrowotne w wysokosci 8%
    odliczamy od dochodu po opodatkowaniu - czyli z wyplaty
    Pozostale skaldki na ubezpieczenia tez

    Tomek A.

  • 3. Data: 2003-02-09 12:10:04
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Atomek napisał:
    > Użytkownik "Kartka" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    ^^^^^^^^^^^

> [...]
    ^^^^^^^^^
    > czyli z wyplaty Pozostale skaldki na ubezpieczenia tez

    Sugeruję, ATomeczku, sprawdzenie w słowniku różnicy pomiędzy słowem
    "odlicza" i "oblicza.
    Róznica znaczeń kolosalna, nawet jeżeli w pismie róznia sie tylko jedna
    literką.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2003-02-09 17:46:48
    Od: "Atomek" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > "odlicza" i "oblicza.
    > Róznica znaczeń kolosalna, nawet jeżeli w pismie róznia sie tylko jedna

    ===================
    W przypadku umów objętych podatkiem zryczałtowanym zdrowotne w wysokości 8%
    jest w całości odliczane od dochodu (czyli dochód jest pomniejszany o tę
    składkę), bowiem dla tych umów nigdy nie zachodzi przypadek, w którym
    składka na zdrowotne miałaby być mniejsza od podatku.
    Tomek A.

  • 5. Data: 2003-02-09 18:21:45
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

> [...]
    > tę składkę), bowiem dla tych umów nigdy nie zachodzi przypadek, w którym
    > składka na zdrowotne miałaby być mniejsza od podatku.

    To ja już całkiem "ogłupłem". Moim zdaniem jak jest podatek zryczałtowany to
    nie mowy o dochodzie,więc jak można odliczyć coś od czegoś, czego nie ma.?
    Poza tym nie słyszałem (idę zaraz umyć uszy) aby zdrowotne można było
    odliczać od dochodu.
    Podaj Tomku jakiś przykład takiego odliczenia, to może mi się trochę
    rozjaśni.

    --
    Jacek

    "Jeśli ktoś ci mówi, że będzie lepiej, to wyślij go na drzewo"

    Cytat z Urbana - proszę nie uważać ,że to mój autorytet

  • 6. Data: 2003-02-09 23:54:26
    Od: "Atomek" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > odliczać od dochodu.
    > Podaj Tomku jakiś przykład takiego odliczenia, to może mi się trochę

    =====================================
    W ustawie mowa jest o przychodzie (więc z nazewnictwem coś poprzekręcałem).
    Najlepiej na przykladzie. Umowa zawarta na kwote 100,-
    czyli
    brutto =100
    Ub.emerytalne=9.96
    Ub.rentowe=6.50
    Ub.chorobowe=2.45
    ubezpieczenia razem=18.71
    podatek 100*20%=20,-
    podstawa do zdrowotnego=100-18.71=81.29
    skladka na zdrowotne=81.29*8%=6.50

    do wyplaty=100-20-18.71-6.50=54.79

    Tomek A.

  • 7. Data: 2003-02-10 00:02:17
    Od: "Atomek" <l...@p...onet.pl>

    > ^^^^^^^^^^^

    ================
    Przepraszam za odpowiedz nie na temat

    Tomek A.

  • 8. Data: 2003-02-10 15:19:13
    Od: "Kartka" <s...@g...pl>

  • 9. Data: 2003-02-10 16:34:27
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    > W ustawie mowa jest o przychodzie (więc z nazewnictwem coś
    > poprzekręcałem). Najlepiej na przykladzie. Umowa zawarta na kwote 100,-
> [...]

    To jest szczególny przypadek (jakich w polskim prawie wiele) i dotyczy tylko
    umowy zlecenia na kwotę nie wyższą niż 149zł.