  • 1. Data: 2003-02-08 13:29:09
    Temat: US podatek za wynajęcie mieszkania
    Od: "Feanor" <a...@p...onet.pl>

    Czy jezeli wynajmuje komuś mieszkanie za 400zł(200zł wynosi czynsz) to musze
    płacić od tego jakieś podatki , Czy wogóle musze to zgłaszać do urzędu
    skarbowego??
    Słyszałem że do 2800zł(w tym wypadku jest 2200zł) dochodu wogóle nie płaci
    sie podatków , jak to jest?

    Pozdr.

  • 2. Data: 2003-02-08 18:36:35
    Temat: Re: US podatek za wynajęcie mieszkania
    Od: "Wojciech Kozłowski" <w...@w...pl>

    Musisz (?) zapłacić podatek od kwoty wynajmu pomniejszonej o koszty własne.
    Koszty własne to koszty, które ponosisz (np.czynsz płacony administracji),
    a także minus koszty amortyzacji mieszkania, a także minus Twoje
    zobowiązania wobec lokatora (np. zobowiązałeś się, ze kupisz mu lodówkę,
    nową szafę, nową wannę itp). Umowe powinienś zgłosic do US.

  • 3. Data: 2003-02-09 12:22:45
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Wojciech Kozłowski napisał:

> [...]

    > minus Twoje zobowiązania wobec lokatora (np. zobowiązałeś się, ze
    > kupisz mu lodówkę, nową szafę, nową wannę itp).
    Podatek płaci sie kiedy kiedy kwota dochodu narastająco * 19% - 530,08zł
    jest wieksza od zera.
    Innymi słowy, potocznie kiedy kwota dochodu przekroczy 2.789,90zł.
    Przy dochodzi 200zł miesięcznie = 2400zł rocznie (nie 2200 :-) )
    obowiązek zapłaty zaliczki na podatek i złożenia deklaracji PIT-5 w
    ciągu roku nie powstanie. Oczywiście jeżeli nie masz dochodów z
    działalności gospodarczej.
    Oczywiście na zeznaniu rocznym musisz każdy dochód wykazac, bo sumuje
    sie z innymi dochodami, np. z pracy, a "kwota wolna" (nie cierpię tego
    pojęcia, ale nich wam...) jest jedna na osobę niezaleznie od ilości
    źródeł przychodów.

    > Umowe powinienś zgłosic do US.

    Od kiedy to i na jakiej podstawie????
    Oj, obrodziło nam tej zimy nowymi teoriami, obrodziło...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2003-02-09 17:59:25
    Od: "Feanor" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > Innymi słowy, potocznie kiedy kwota dochodu przekroczy 2.789,90zł.
    > Przy dochodzi 200zł miesięcznie = 2400zł rocznie (nie 2200 :-) )
    Yup , liczenie to sobie jeszcze przećwicze :)
    > obowiązek zapłaty zaliczki na podatek i złożenia deklaracji PIT-5 w
    > ciągu roku nie powstanie. Oczywiście jeżeli nie masz dochodów z
    > działalności gospodarczej.

    Dzięki .

    Pozdr.