  • 1. Data: 2003-02-08 15:28:59
    Temat: ZUS i Platnik...
    Od: "Marek Z." <m...@m...mine.nu>

    Witajcie grupowicze

    Mam problem z programem Platnik. Napisze po kolei co robilem:

    1. Otworzylem "Rejestr Platnikow"
    2. Stworzylem platnika (jednego)
    3. Wpisalem stope procentowa na ubezpieczenie wypadkowe 1,93
    4. Stworzylem "Zestaw dokumentow"
    5. PIerwszy dokument jaki stworzylem to ZFA
    6. Potem zaś ZUA dla płatnika i pracowników. Wygladalo to mniej wiecej
    tak, ze kazdemu z pracownikow stworzylem dokument, i najwazniejsze, to
    wypelnilem wszystkie pola, jednak nie wpisywalem "Kodu wykonywanego
    zawodu", zgodnie z nowelizacja ustawy.
    7. Stworzylem dokument DRA, wpisalem "Stope procentowa na ubezpiecznie
    wypadkowe" - 1,93%. Reszte zostawilem na pozniej (wpisalem jeszcze date
    wypelnienia).
    8. Stworzylem dokument ZUS RCA
    9. W zakladce III dodaje osoby ubezpieczone. Dla kazdej z osob, wpisuje
    "Podstawe wymiaru skladek". I tutaj jest pies pogrzebany.

    Wylicza mi sam: EMERYTALNE, RENTOWE... i to by bylo na tyle. Nawet nie
    tyka CHOROBOWEGO, WYPADKOWEGO oraz ZDROWOTNEGO. Dlaczego? Gdzie
    popelnilem blad? Panowie z ZUSu Jelenia Gora, nie udzielaja powaznych
    informacji, oraz maja klienta - platnika, gdzies. Dla nich, powinienem
    udac sie do biura rachunkowego, albo tez zaplacic troszke grosza
    ktoremus z nich - wtedy uda sie do mnie do domu i mi paluszkiem pokaze.

    Prosze o pomoc
    Pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2003-02-08 17:02:06
    Temat: Re: ZUS i Platnik...
    Od: "Atomek" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > tyka CHOROBOWEGO, WYPADKOWEGO oraz ZDROWOTNEGO. Dlaczego? Gdzie
    > popelnilem blad? Panowie z ZUSu Jelenia Gora, nie udzielaja powaznych
    ===========
    sprawdz czy masz dobry kod tytulu ubezpieczenia

    Tomek A.

  • 3. Data: 2003-02-08 18:03:27
    Od: "Marek Z." <m...@m...mine.nu>

    Użytkownik Atomek napisał:

    > sprawdz czy masz dobry kod tytulu ubezpieczenia

    Mam 011000

    Pozdrawiam
    Marek.

  • 4. Data: 2003-02-08 18:13:30
    Od: "NASH" <n...@t...pl>

    proponuje wykonac maly telefon. http://www.zus.gov.pl/infoline.htm tam
    znajdziesz numer infolini.
    a tak na marginesie to i tak ci zazdroszcze ja w miesiacu obrabiam na
    platniku kolo 3000 dokumentow ale niestety niemoge ci pomoc bo raportami
    zajmuje sie moj koles ja tylko wypelniam zgloszenia a dokladniej przezucam
    je z si puls do platnika.
    Im mniej wiesz tym ważniejsze wydaje Ci się to co wiesz!!!
    NASH

  • 5. Data: 2003-02-08 18:59:55
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

    > 7. Stworzylem dokument DRA, wpisalem "Stope procentowa na ubezpiecznie
    > wypadkowe" - 1,93%. Reszte zostawilem na pozniej (wpisalem jeszcze date
    > wypelnienia).
    a identyfikator deklaracji wpisałeś? chodzi o to 01/01/2003. Musisz wpisać
    na DRA i na RCA i RSA jakbys miał.
    > Wylicza mi sam: EMERYTALNE, RENTOWE... i to by bylo na tyle. Nawet nie
    > tyka CHOROBOWEGO, WYPADKOWEGO oraz ZDROWOTNEGO. Dlaczego? Gdzie
    A podstawy wpisałeś? Do chorobowego i wypadkowego taka sama jak do
    emerytalnego. Do zdrowotnego wyliczona.
    Tylko nie pytaj dlaczego płatnik tego sam nie wylicza.
    W zestawie nie musisz mieć ZUA czy ZFA. jeżeli robisz rozliczenie za miesiąc
    to tylko te dokumenty powinieneś mieć w zestawie.
    Płatnik korzysta z rejestru płatników tylko przy dodawaniu nowego dokumentu.
    Przenosi ci wtedy automatycznie dane płatnika-twojej firmy.
    No i jeszcze jest mu potrzebny rejestr jak chcesz wydrukować przelewy, ale
    to dopiero po zrobieniu DRA....
    > ktoremus z nich - wtedy uda sie do mnie do domu i mi paluszkiem pokaze.
    Ja właśnie też tak zarabiam. Jade i pokazuje paluszkiem. Tyle że w zusie nie
    pracuję :) Kiedyś nawet chciałem się tam przyjąć, ale jakos nie chcieli
    moich warunków zaakceptować.
    Wierz lub nie ale taka lekka praca to to nie jest.

    PawełJ

  • 6. Data: 2003-02-08 21:16:11
    Od: "Marek Z." <m...@m...mine.nu>

    Użytkownik pawel J napisał:

    > A podstawy wpisałeś? Do chorobowego i wypadkowego taka sama jak do
    > emerytalnego. Do zdrowotnego wyliczona.

    Wszystko wpisalem.

    > Tylko nie pytaj dlaczego płatnik tego sam nie wylicza.

    Płatnik podstawe MA! Ale nie wylicza mi KWOT: obrazek masz na stronie
    internetowej pod adresem:

    http://render.net.pl/~marek/zus1.jpg

    Dziekuje za zainteresowanie tematem.
    Pozdrawiam
    Marek

  • 7. Data: 2003-02-08 21:42:33
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    > Mam 011000

    To jesteś na etacie? A wyglądało,że prowadzisz DG skoro ludzi zatrudniasz.

    --
    Jacek

    "Jeśli ktoś ci mówi, że będzie lepiej, to wyślij go na drzewo"

    Cytat z Urbana - proszę nie uważać ,że to mój autorytet

  • 8. Data: 2003-02-08 22:02:21
    Od: "Ryszard G" <r...@w...pl>

    > Wszystko wpisalem.

    > Płatnik podstawe MA! Ale nie wylicza mi KWOT: obrazek masz na stronie
    > internetowej pod adresem:
    >
    > http://render.net.pl/~marek/zus1.jpg

    Ja wpisanej podstawy na chorobowe i wypadkowe nie widzę: w polu 05 jest
    kwota 0,00 a powinna być wpisana przez Ciebie kwota taka jak w polu 04,
    czyli 800,00.
    Program płatnik sam nie wpisuje podstaw.
    Podstawę do zdrowotnego ( pole 06 ) też musisz sam wyliczyć i ręcznie
    wpisać.

    pozdrawiam
    Ryszard

  • 9. Data: 2003-02-09 09:16:10
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > Program płatnik sam nie wpisuje podstaw.
    > Podstawę do zdrowotnego ( pole 06 ) też musisz sam wyliczyć i ręcznie

    Czyli nie wpisałeś. Jak wpiszesz podstawy to ci wyliczy. Jak nie wyliczy to
    daj znać :)
    PawełJ

  • 10. Data: 2003-02-09 10:17:39
    Od: "Marek Z." <m...@m...mine.nu>

    Użytkownik pawel J napisał:

    > Czyli nie wpisałeś. Jak wpiszesz podstawy to ci wyliczy. Jak nie wyliczy to
    > daj znać :)
    > PawełJ

    Dlaczego on mi sam nie wylicza podstawy do zdrowotnego? Za kazdym razem
    musze wyciagac kalkulator?

    Obrazek dalem tutaj:
    http://render.net.pl/~marek/zus2.jpg

    Poza tym, podczas weryfikacji dokumentu, dokument juz nie zawiera
    bledow... prosze spojrzec na dolna ramke okienka (zaznaczylem cos na
    czerwono).

    Dziekuje, pozdrawiam
    Marek.