  • 1. Data: 2002-11-22 12:35:13
    Temat: ZUS i inne od umowy o dzielo
    Od: "XYZ" <x...@p...pl>

    Hej,

    Mam na chwilę umowę o dzieło z człowiekiem, który skończył juz 26 lat i jest
    zatrudniony za ponad płacę minimalną u innego pracodawcy.
    Czy wiecie, jakie składki muszę za niego zapłacić? Wynagrodzenie brutto z
    umowy o dzieło: 1800 zł.
    Przypuszczam, że do ZUS muszę zapłacić tylko ub. zdrowotne, ale czy muszę im
    wypełniać jakieś druki w Płatniku? W US - tylko PIT4 (choć skoro nie mam
    innych pracowników, to ponoć niekoniecznie - ale niech już będzie: wyślę im
    ten formularz).

    Pozdrawiam
    Kuba

  • 2. Data: 2002-11-22 14:18:44
    Temat: Re: ZUS i inne od umowy o dzielo
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@c...pl>

    Użytkownik "XYZ" <x...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zatrudniony za ponad płacę minimalną u innego pracodawcy.
    > Czy wiecie, jakie składki muszę za niego zapłacić? Wynagrodzenie brutto z

    Od umowy o dzieło składek ogólnie i w skrócie zwanych "składkami zus" płacić
    nie musisz. Na pewno masz na myśli umowę o dzieło? Nie umowę zlecenia?
    Pozdrawiam
    Kasia

  • 3. Data: 2002-11-22 14:27:45
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik XYZ napisał:
> [...]
    > innych pracowników, to ponoć niekoniecznie - ale niech już będzie: wyślę im
    O ile to naprawde umowa o dzieło (tzn. na wykonanie czegoś konkretnego
    co ma poczatek i koniec a nie na wykonywanie czynności przez jakiś czas)
    to nie płacisz żadnych składeki do ZUS - zdrowotnej też nie.

    Potrącasz tylko podatek i do 20 nastepnego miesiąca po wypłacie
    wynagrodzenia odprowadzasz go do swojego US.

    Nie składasz Pit-4... wprawdzie podobno niektóre US żadaja, ale nie ma
    na to podstawy prawnej i to takie widzimisie urzędników. Żaden przepis
    takiego obowiązku nie nakładają.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk