  • Data: 2010-01-11 09:23:53
    Temat: Re: ZUS i komornik
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 10 Jan 2010, sq8bgq wrote:

    > Ale ja nie mam do nikogo pretensji, a ponadto, moja mama odbiera
    > korespondencje i z cala pewnoscia nie zostalem poinformowany o
    > procesie przed jego rozpoczeciem

    Bo jest forma "zaoczna".
    Działa to tak, że ukarany dostaje wyłącznie informację o *wyroku*,
    i działa to tak, że jak się sprzeciwi, to (dopiero wtedy) odbędzie
    się "zwykła rozprawa".
    Ale jak się nie sprzeciwi, to wyrok uzyska moc i tyle.

    > byc moze ze wzgledu na jego
    > uproszczona forme, aczkolwiek dziwne - przeciez nic o nas bez nas :)

    No właśnie usiłuję Ci wyjaśnić, że nie :)
    W jednej z uproszczonych form, nie chcę nomenklatury poplątać bo
    mi się mylą, zajrzyj do archiwum .prawo a znajdziesz, wyrok zapada
    BEZ POWIADAMIANIA pozwanego.
    Jak pozwany nie zareaguje (albo np. nie dostanie listu), to ma
    pech. A do tego jest sprzeczność w przepisach - jak pozwany nie
    może odebrać listu bo go nie ma, list NIE dostaje opisu "adresat
    tu nie mieszka", lecz opis "nie podjęto w terminie".
    I Twoja mama NIE MOGŁABY odebrać listu z powiadomieniem o wyroku,
    co najmniej o ile nie jest stosownym pełnomocnikiem (nie pamiętam,
    czy do spraw sądowych jest tak jak do podatków).

    pzdr, Gotfryd