  • 1. Data: 2010-01-05 19:07:35
    Temat: ZUS i komornik
    Od: sq8bgq <s...@b...net>

    Witam

    Mam nadzieje, ze nie NTG i ze ktos zna odpowiedz :-)

    W 2003 zakonczylem prowadzenie DG i pozostala mi pewna kwota
    zadluzenia w ZUSie. Okolo roku temu (moze 2) zostala przeprowadzona
    sprawa sadowa a kilka dni temu odwiedzil moje miejsce zamieszkania
    komornik. W sieci znalazlem, ze zadluzenie w ZUS ulega przedawnieniu
    po 10. latach. Co dzieje sie z tym przedawnieniem, jesli toczy sie
    postepowanie komornicze? Czy mimo wszystko przedawnienie nastapi w
    2013, bo nie moge sie tego doszukac.

    Pytam, bo normalnie zajeto by mi pensje i nie mialbym wyjscia.
    Mieszkam jednak od kilku ladnych lat poza granicami Polski, w kraju
    nie mam zadnych dobr z wyjatkiem 1/3 udzialu mieszkania.

    Pomijajac etyke sprawy (zadluzyles sie - powinienes zaplacic) - musze
    to zaplacic czy nie ma sensu?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-01-05 20:44:13
    Temat: Re: ZUS i komornik
    Od: Leszek <r...@p...nospam.pl>

    In article <89558b75-2cfc-40f7-bea9-
    b4c056657c9c@s3g2000yqs.googlegroups.com>, s...@b...net says...>
> [...]
    > nie mam zadnych dobr z wyjatkiem 1/3 udzialu mieszkania.
    >
    > Pomijajac etyke sprawy (zadluzyles sie - powinienes zaplacic) - musze

    Jesli nie planujesz powrotu do Polski ani posiadania tutaj jakiegos
    majatku to mozesz sobie odpuscic.

    Jesli komornik odwiedzil cie kilka dni temu to na przedawnienie mozesz
    liczyc za ponad 10 lat od teraz.

  • 3. Data: 2010-01-05 21:31:51
    Od: sq8bgq <s...@b...net>

    On Jan 5, 8:44 pm, Leszek <r...@p...nospam.pl> wrote:
> [...]
    > majatku to mozesz sobie odpuscic.
    >
    > Jesli komornik odwiedzil cie kilka dni temu to na przedawnienie mozesz

    Dziekuje serdecznie za odpowiedz. Nie wiem, co bedzie za dziesiec lat,
    chociaz nie mysle o powrocie do Polski, wiec moze lepiej bedzie
    zaplacic, bo jesli bede chcial wrocic to odsetki bede splacal do konca
    zycia :-)

    Czy komornik moze zajac moje prawa do 1/3 mieszkania?

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 4. Data: 2010-01-05 21:40:41
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On 5 Sty, 22:31, sq8bgq <s...@b...net> wrote:
    > On Jan 5, 8:44 pm, Leszek <r...@p...nospam.pl> wrote:
    >
    > Czy komornik moze zajac moje prawa do 1/3 mieszkania?

    Dlaczego nie, w końcu to Twój majątek.
    Nie możesz tego po prostu spłacić? Zaoszczędzisz co najmniej 10%, bo
    jak komornik będzie "pośredniczył", to bierze 15%, a jak sam spłacisz
    - to 5%.
    Do tego pewnie dojdą inne koszty (korespondencja, licytacja itp.). Po
    co Ci to?

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski (SP7SZM)

  • 5. Data: 2010-01-05 22:09:42
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jarek Andrzejewski pisze:

> [...]
    > - to 5%.
    > Do tego pewnie dojdą inne koszty (korespondencja, licytacja itp.). Po

    Wycena, obniżona wartość sprzedaży (bo kto normalny kupi prawo do 1/3
    mieszkania z obcymi ludźmi) itp.

    Ale jak ktoś wygodny, to może rzucić te 1/3 mieszkania na pożarcie
    komornikowi za jakieś grosze w ZUSie.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2010-01-05 22:38:57
    Od: "pawelj" <p...@o...pl>

    > Pomijajac etyke sprawy (zadluzyles sie - powinienes zaplacic) - musze
    > to zaplacic czy nie ma sensu?
    Ale czekaj czekaj. Co to znaczy "pomijajac"?
    Rozumiem, ze ty sobie ukradles jakas kase nalezna zusowi bo wygodnie ci
    bylo nie placic.
    a moze ty nie przelales skladek z firmy która ma 1000 ludzi i teraz chcesz
    to pominac?
    Moze dlatego ja musze placic ponad 800 zl zusu bo ty i paru cwaniaczków
    sobie ne zaplacilo bo stwierdzilo ze to fakt godny pominiecia

    Nie pomijaj wiec.A jak juz pomijasz to mam nadzieje ze trafisz na komornika
    któremu uda sie zedrzec z ciebie po prawie 10 latach wszystko co byles
    winien swoim pracownikom.

    --
    Pawelj

  • 7. Data: 2010-01-05 22:47:23
    Od: sq8bgq <s...@b...net>

    > Nie pomijaj wiec.A jak juz pomijasz to mam nadzieje ze trafisz na komornika
    > któremu uda sie zedrzec z ciebie po prawie 10 latach wszystko co byles
    > winien swoim pracownikom.

    Nie bede komentowac...

  • 8. Data: 2010-01-05 22:55:45
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-01-05 23:38, pawelj wrote:
    > Moze dlatego ja musze placic ponad 800 zl zusu bo ty i paru cwaniaczków
    > sobie ne zaplacilo bo stwierdzilo ze to fakt godny pominiecia [...]

    No offence, ale czy Ty się urwałeś z choinki?

    800 pln musisz płacić dlatego, że jak do tej pory do władzy nie doszedł
    nikt "z jajami", kto odważyłby się powiedzieć wyborcom, że tego trupa
    nie ma sensu dalej reanimować ...

    Piotrek

  • 9. Data: 2010-01-05 22:59:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Piotrek pisze:

> [...]
    >
    > 800 pln musisz płacić dlatego, że jak do tej pory do władzy nie doszedł
    > nikt "z jajami", kto odważyłby się powiedzieć wyborcom, że tego trupa

    I choćby każdy płacił te swoje 800zł, to i tak system jest skazany na
    bankructwo. Im mniej osób płaci, tym szybciej zbankrutuje, więc płacący
    powinni dziękować niepłacącym, że przyspieszają dzień, w którym już nikt
    nie będzie musiał płacić.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2010-01-05 22:59:58
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Piotrek,

> [...]
    > 800 pln musisz płacić dlatego, że jak do tej pory do władzy nie doszedł
    > nikt "z jajami", kto odważyłby się powiedzieć wyborcom, że tego trupa

    Którego trupa? Twoich dziadków czy rodziców? Niby w jaki sposób, bez
    "pożyczki pokoleniowej" chcesz ich utrzymać?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl