  • 11. Data: 2010-01-05 23:00:03
    Temat: Re: ZUS i komornik
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Piotrek wrote:

    > No offence, ale czy Ty się urwałeś z choinki?
    >
    > 800 pln musisz płacić dlatego, że jak do tej pory do władzy nie doszedł
    > nikt "z jajami", kto odważyłby się powiedzieć wyborcom, że tego trupa
    > nie ma sensu dalej reanimować ...

    nikt nie ma ochoty miec urwanych jaj. szczególnie ten z jajami, dlatego
    sie do władzy nie pcha.

  • 12. Data: 2010-01-05 23:01:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    witek pisze:

    > nikt nie ma ochoty miec urwanych jaj. szczególnie ten z jajami, dlatego
    > sie do władzy nie pcha.

    Ach, to już rozumiem, że parcie na parytet dla kobiet ma na celu
    umożliwienie przeprowadzenia niepopularnych reform. W takim przypadku
    jestem całkowicie za parytetem. 100% kobiet!
    :)

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2010-01-05 23:02:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    RoMan Mandziejewicz pisze:

    > Którego trupa? Twoich dziadków czy rodziców? Niby w jaki sposób, bez
    > "pożyczki pokoleniowej" chcesz ich utrzymać?

    Może najpierw wyjaśnij jak chcesz utrzymać z tą pożyczką. Tak za 30
    lat. Jak na 1 pracującego będzie 1 emeryt.

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2010-01-05 23:25:01
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-01-05 23:59, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Którego trupa? Twoich dziadków czy rodziców?

    Trupa ZUS-u oczywiście.

    > Niby w jaki sposób, bez "pożyczki pokoleniowej" chcesz ich utrzymać?

    Póki Bismarck nie zrobił skoku na kasę (hint: sprawdź jaki był wiek
    emerytalny i średnia długość życia kiedy wprowadzano ubezpieczenia
    emerytalne), to ludzie w wieku poprodukcyjnym albo już nie żyli, albo
    utrzymywali się z odsetek od zgromadzonego kapitału, albo byli
    utrzymywani przez swoje dzieci, albo żyli w niedostatku.

    Obecnie przypadek pierwszy prawie nie zachodzi.

    Natomiast IMHO nic nie stoi na przeszkodzie ażeby wrócić do starych,
    sprawdzonych metod i inwestować, również w dzieci i ich wychowanie oraz
    wykształcenie.

    Ludzie ubodzy i niezaradni życiowo będą natomiast zawsze istnieli i tu
    jest wielka rola do odegrania przez społeczności lokalnych.

    Natomiast pośrednictwo państwa w zapewnieniu powszechnej szczęśliwości
    będzie zawsze najdroższym i najmniej efektywnym rozwiązaniem

    Pasuje?

    Piotrek

  • 15. Data: 2010-01-06 00:08:34
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Liwiusz,

    Wednesday, January 6, 2010, 12:02:08 AM, you wrote:

    > Może najpierw wyjaśnij jak chcesz utrzymać z tą pożyczką. Tak za 30
    > lat. Jak na 1 pracującego będzie 1 emeryt.

    Ja się pytam o dzisiaj. Za 30 lat ci, którzy nie skorzystali z
    funduszy, będą w mniejszości. Ja już prawdopodobnie też żyć nie będę a
    już się na fundusze załapałem i nie całkiem z pożyczki pokoleniowej
    będę korzystał. Ale skoro ja płaciłem i płacę na moich dziadków i
    rodziców, to oczekuję, że za te parę lat nie każesz mi się owinąć w
    worek foliowy i odczołgać do najbliższego Bacutilu - bo z samego
    funduszu nie wyżyję. A na płacenie ZUSu _i_ prywatnego ubezpiecznia
    ani mnie nie stać, ani też już nic to w mojej sytuacji nie zmieni - za
    blisko emerytury.

    Skasowanie ZUSu to nośne hasełko dla młodego pokolenia, któremu się
    wydaje, że zaoszczędzi złotówkę dziennie przez 30 lat i potem kolejne
    30 lat na emeryturze jak panisko pożyje. Tylko młode pokolenie
    zapomina, że na emerytury z FUS przeznaczony jest tylko część składek.
    Reszta idzie na fundusze emerytalne, renty, zasiłki chorobowe (nie -
    nie są finansowane z ubezpieczenia zdrowotnego, tylko z chorobowego -
    2.45% podstawy) itd. Sporo też idzie na utrzymanie samego ZUSu - i
    temu bym się przyjrzał, podobnie jak opłatom na NFZy - te odpisy są
    zdecydowanie za wysokie. Ale to zupełnie inna bajka - wybacz starcowi,
    że jego myśli za daleko idą.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 16. Data: 2010-01-06 00:20:48
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Piotrek,

    Wednesday, January 6, 2010, 12:25:01 AM, you wrote:

    > Trupa ZUS-u oczywiście.
    > Póki Bismarck nie zrobił skoku na kasę (hint: sprawdź jaki był wiek

    Odczep się od Bismarcka. Skok na kasę zrobiła II wojna światowa i
    utrata _ciągłości_ ubezpieczeń społecznych. To pokolenie, które
    pracowało zaraz po wojnie utworzyło pożyczkę pokoleniową. Bo emerytury
    istniejącym emerytom trzeba było płacić a rąk do pracy było wtedy
    bardzo mało.

> [...]
    > Natomiast IMHO nic nie stoi na przeszkodzie ażeby wrócić do starych,
    > sprawdzonych metod i inwestować, również w dzieci i ich wychowanie oraz

    Jasne. Tylko to oznacza wymordowanie jednego pokolenia - mojego. A na
    to się nie godzę.

    [...]

    > Pasuje?

    Oczywiście, że nie. Niby dlaczego, po tylu latach płacenia składek mam
    zdechnąć z głodu pod płotem? Skoro mój syn ma zadbać o swoją
    emeryturę, to skąd ma wziąć pieniądze jeszcze na moją?

    Tylko bardzo młodym i bardzo głupim ludzim się wydaje, że ZUS da się
    zlikwidować w krótkim czasie. Ja mówię, że trzeba 20-30 lat na zmianę.
    Ale potrzeba konsekwencji a nie utknięcia funduczy emerytalnych na
    mieliźnie i braku wzrostu udziału funduszy w składkach. Na razie
    zmarnowano 10 lat od tzw. "reformy". Już trzeba płacić emerytury z
    funduszy a składka na fundusze nie wzrosła nawet o promil.

    Paradoksalnie - jeśli chce się zlikwidować ZUS i przejść na
    samofinansowanie emerytów poprzez gromadzenie środków na przyszłość,
    to trzeba _zwiększyć_ obciążenie składkami a nie zmniejszać go.

    Uprzedzając: ja naprawdę nie mam nic przeciwko różnym metodom
    finansowania swojej przyszłości. Chcesz się ubezpieczać indywidualnie
    - rób to. Ale nie kosztem pokolenia, które Cię wykarmiło i wychowało.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 17. Data: 2010-01-06 00:26:21
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-01-06 01:08, RoMan Mandziejewicz wrote:
> [...]
    > rodziców, to oczekuję, że za te parę lat nie każesz mi się owinąć w
    > worek foliowy i odczołgać do najbliższego Bacutilu - bo z samego

    Oczywiście możesz oczekiwać.

    Ale ażeby Twoje oczekiwanie zostało nagrodzone to muszą nastąpić jeszcze
    co najmniej dwa zdarzenia:
    - trzeba będzie znaleźć kogoś, komu będzie się opłacało płacić w Polsce
    parapodatek ZUS-owski w wysokości np. 80% (albo w dowolnej innej
    wysokości - przecież wysokość składek nie zależy od jakichkolwiek
    racjonalnych przesłanek, tylko od politycznego zapotrzebowania)
    - nie zostaną zmienione warunki gry w czasie jej trwania i wiek
    emerytalny nie zostanie podniesiony do np. 90 lat

    > A na płacenie ZUSu _i_ prywatnego ubezpiecznia
    > ani mnie nie stać, ani też już nic to w mojej sytuacji nie zmieni - za
    > blisko emerytury.

    Jeśli do emerytury masz nie więcej niż jakieś 15 lat to IMHO raczej
    powinieneś zacząć przyzwyczajać się do myśli, że bankructwo systemu
    nastąpi wcześniej.

> [...]
    > Reszta idzie na fundusze emerytalne, renty, zasiłki chorobowe (nie -
    > nie są finansowane z ubezpieczenia zdrowotnego, tylko z chorobowego -

    BTW, ubezpieczenie chorobowe jest jedynym samofinansującym się funduszem
    w ZUS-ie. A nawet mają nadwyżki.

    I dlatego pewnie było/jest takie parcie na obowiązkowe ubezpieczenie
    chorobowe w DG.

    > [...]

    Piotrek

  • 18. Data: 2010-01-06 00:47:57
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-01-06 01:20, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Odczep się od Bismarcka.

    To mówisz, że jaki był ten wiek emerytalny i średnia długość życia? ;-)

    > [...]

    > Jasne. Tylko to oznacza wymordowanie jednego pokolenia - mojego. A na
    > to się nie godzę.

    Nie! To oznacza zmotywowanie dzieci do zapewnienia godziwego (cokolwiek
    miałoby to znaczyć) życia swoim rodzicom, kiedy przestaną być produkcyjni.

    Jeśli wychowanie zawiedzie to zawsze można motywować na dwa sposoby:
    - poprzez marchewkę (obietnicę przekazania zakumulowanego majątku)
    - poprzez kij (świadczenia alimentacyjne)

    Tak jak wspomniałem wcześniej ludzie ubodzy i niezaradni życiowo będą
    zawsze istnieli i ci muszą liczyć na pomoc społeczną (umocowaną raczej
    na poziomie gminy a nie sterowaną z kosmosu przez państwo).

> [...]
    > zdechnąć z głodu pod płotem? Skoro mój syn ma zadbać o swoją
    > emeryturę, to skąd ma wziąć pieniądze jeszcze na moją?

    Jeśli Twój syn nie zadba o Twoje utrzymanie, to na obcych ludzi raczej
    też bym nie liczył ...

> [...]
    > zmarnowano 10 lat od tzw. "reformy". Już trzeba płacić emerytury z
    > funduszy a składka na fundusze nie wzrosła nawet o promil.

    Bez względu na czas potrzebny na likwidację ZUSu to jeśli nikt tego nie
    zacznie to też nie ma dramatu - ZUS sam się zlikwiduje.

    Bo nie sądzisz chyba, że przy obecnych prognozach demograficznych i
    obciążeniach podatkowych i parapodatkowych da się tego trupa długo
    reanimować ...

    > Paradoksalnie - jeśli chce się zlikwidować ZUS i przejść na
    > samofinansowanie emerytów poprzez gromadzenie środków na przyszłość,
    > to trzeba _zwiększyć_ obciążenie składkami a nie zmniejszać go.

    Przede wszystkim trzeba wyeliminować nieefektywnych pośredników.
    Nie uważasz chyba, że Państwo lepiej gospodaruje Twoimi składkami niż
    zrobiłbyś to sam.

    > Uprzedzając: ja naprawdę nie mam nic przeciwko różnym metodom
    > finansowania swojej przyszłości. Chcesz się ubezpieczać indywidualnie
    > - rób to. Ale nie kosztem pokolenia, które Cię wykarmiło i wychowało.

    Nie przypominam sobie ażeby mnie karmiło i wychowywało pokolenie. Robili
    to zawsze moi Rodzice.

    I ja nie mam problemu z ich utrzymywaniem jeśli ich emerytura "zniknie".

    Piotrek

  • 19. Data: 2010-01-06 06:22:40
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    RoMan Mandziejewicz napisal:
    > 2.45% podstawy) itd. Sporo też idzie na utrzymanie samego ZUSu - i
    > temu bym się przyjrzał, podobnie jak opłatom na NFZy - te odpisy są
    > zdecydowanie za wysokie.

    Przy okazji kryzysu jeden mit rozprysnal sie w proch i pyl:
    o efektywnosci OFE. Utrzymanie ZUS-u jest ZNACZNIE TANSZE
    niz odpisy na utrzymanie OFE.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 20. Data: 2010-01-06 07:43:00
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jacek_P,

    Wednesday, January 6, 2010, 7:22:40 AM, you wrote:

    > Przy okazji kryzysu jeden mit rozprysnal sie w proch i pyl:
    > o efektywnosci OFE. Utrzymanie ZUS-u jest ZNACZNIE TANSZE
    > niz odpisy na utrzymanie OFE.

    Co nie zmienia w niczym faktu, że utrzymanie ZUSu jest nadal za drogie
    i pałace ZUSu są zbyt wystawne. Głównym zespołem pałacowym interesuje
    się prokuratura a były prezes ma zarzuty w związku z tym.

    Natomiast masz rację, że zapomniałem o odpisach OFE - to też należy
    urealnić.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl