  • Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Wed, 6 Jan 2010 01:08:34 +0100
    From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
    Subject: Re: ZUS i komornik

    Hello Liwiusz,

    Wednesday, January 6, 2010, 12:02:08 AM, you wrote:

    > Może najpierw wyjaśnij jak chcesz utrzymać z tą pożyczką. Tak za 30
    > lat. Jak na 1 pracującego będzie 1 emeryt.

    Ja się pytam o dzisiaj. Za 30 lat ci, którzy nie skorzystali z
    funduszy, będą w mniejszości. Ja już prawdopodobnie też żyć nie będę a
    już się na fundusze załapałem i nie całkiem z pożyczki pokoleniowej
    będę korzystał. Ale skoro ja płaciłem i płacę na moich dziadków i
    rodziców, to oczekuję, że za te parę lat nie każesz mi się owinąć w
    worek foliowy i odczołgać do najbliższego Bacutilu - bo z samego
    funduszu nie wyżyję. A na płacenie ZUSu _i_ prywatnego ubezpiecznia
    ani mnie nie stać, ani też już nic to w mojej sytuacji nie zmieni - za
    blisko emerytury.

    Skasowanie ZUSu to nośne hasełko dla młodego pokolenia, któremu się
    wydaje, że zaoszczędzi złotówkę dziennie przez 30 lat i potem kolejne
    30 lat na emeryturze jak panisko pożyje. Tylko młode pokolenie
    zapomina, że na emerytury z FUS przeznaczony jest tylko część składek.
    Reszta idzie na fundusze emerytalne, renty, zasiłki chorobowe (nie -
    nie są finansowane z ubezpieczenia zdrowotnego, tylko z chorobowego -
    2.45% podstawy) itd. Sporo też idzie na utrzymanie samego ZUSu - i
    temu bym się przyjrzał, podobnie jak opłatom na NFZy - te odpisy są
    zdecydowanie za wysokie. Ale to zupełnie inna bajka - wybacz starcowi,
    że jego myśli za daleko idą.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl