  • 1. Data: 2010-01-05 06:30:23
    Temat: czy drukować dzienny raport sprzedaży z kasy fiskalnej
    Od: "Jacek" <j...@w...pl>

    witam
    1.mam wątpliwości czy koniecznie muszę drukować dzienny raport sprzedaży z
    kasy fiskalnej jeśłi książke PiR prowadzi mi biuro

    2. jeśłi nie mam kasy fiskalnej i książkę prowadzi mi biuro to czy sprzedaż
    nieudokumentowaną fakturami muszę codziennie wpisywać do ewidencji sprzedaży
    i ewidencje tę posiadać w miejscu wykonywana sprzedaży czy wystarczy tylko
    zrobić zestawienie miesięczne i dać do biura

    jacek

  • 2. Data: 2010-01-05 10:24:22
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Jacek" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    > witam
    > 1.mam wątpliwości czy koniecznie muszę drukować dzienny raport sprzedaży
    > z kasy fiskalnej jeśłi książke PiR prowadzi mi biuro

    raport dobowy masz obowiazek drukowac, chyba ze nie bylo sprzedazy. malo
    tego, nie sprzedasz nic przez kase jesli go nie wydrukujesz:) sprawdz jak
    nie wierzysz:) nie ma tu znaczenia kto czy co ci prowadzi kwity. tak samo
    jak musisz je przechowywac (chociaz nie mam pojecia po kiego to komu)

> [...]
    > ewidencji sprzedaży i ewidencje tę posiadać w miejscu wykonywana sprzedaży
    > czy wystarczy tylko zrobić zestawienie miesięczne i dać do biura

    codzienna sprzedaz gdy wystepuje (sa nawet do tego takie smiesazne kwitki
    akcydensowe).
    generalnie rzecz biorac opisz co chcesz zrobic to moze bedzie ci prosciej
    doradzic

  • 3. Data: 2010-01-05 12:44:29
    Od: "janek" <a...@w...pl>

    1. chodzi o to że kasa ma ograniczoną ilość wydruków raportów dobowych
    jesliby zrezygnowac z ich dziennego drukowania ( książke prowadzi biuro
    iksięguje przychody na podstawie zestawienia miesięcznego a nie
    dziennego )możnaby dłużej używać kasę

    2. ktos nie ma kasy ( książke prowadzi mu biuro ) czy musi prowadzić dzienną
    ewidencje sprzedaży i posiadać ją np. na targu ?

  • 4. Data: 2010-01-05 17:47:46
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > wierzysz:) nie ma tu znaczenia kto czy co ci prowadzi kwity. tak samo jak
    > musisz je przechowywac (chociaz nie mam pojecia po kiego to komu)

    Na kasach z 2004 sprzedam :) Według instrukcji krzyczeć zacznie po 2 dniach
    sprzedazy bez RD

  • 5. Data: 2010-01-05 19:22:24
    Od: "Vasco" <v...@p...fm>

    Hej,

> [...]
    > nie wierzysz:) nie ma tu znaczenia kto czy co ci prowadzi kwity. tak samo
    > jak musisz je przechowywac (chociaz nie mam pojecia po kiego to komu)

    Na moją kasę nabiję dalszą sprzedaż nawet jak się zmieni data - a więc bez
    wydruku dobowego. Przetestowane, gdy wpisywałem tuż przed północą, a kasa
    miała kilka minut przesunięty zegar i na paragonie był następny dzień...

    Podobnie z dwukrotnym drukowaniem raportu dobowego. Oczywiście drugi wydruk
    będzie zerowy.

    Vasco

  • 6. Data: 2010-01-05 20:13:39
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    doprecyzuje - po 24h od wykonania piewszej sprzedazy od raportu dobowego
    (czyli pierwsza transakcja zawarta w nowym raporcie) nie bedzie mozliwa
    sprzedaz. Testowane na elzabach i o ile mi wiadomo wszystkie tak maja ale
    musialbym sprawdzic w wymaganiach dot kas rejestrujacych z mf.

  • 7. Data: 2010-01-05 20:16:51
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    Użytkownik "janek" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jesliby zrezygnowac z ich dziennego drukowania ( książke prowadzi biuro
    > iksięguje przychody na podstawie zestawienia miesięcznego a nie

    e no bez przesady - kasa starcza na kilka lat 7-8 powinno spokojnie a znam
    przypadki ze i dluzej.

    fakt jest taki ze mozesz nie drukowac jesli nie ma sprzedazy. jesli jest to
    musisz i koniec. a ze jest ograniczona liczba rekordow pamieci...coz....
    Technicznie nie ma zadnych problemow zeby wsadzic 2x wieksza kostke amieci
    (to zwykle PROMy - pamieci jednokrotnego zapisu. kosztuja grosze). chodzi o
    to ze kasa sama zmusi do wymiany uzytkownika:) to tak jak z calym
    dzisiejszym sprzetem:) licz na 3 lata uzywania, 5 jak go zmusisz ale do 7
    lat malo co ci dociagnie.

    sir

  • 8. Data: 2010-01-06 17:07:26
    Od: "Dariusz Domagała" <biuro@NOSPAM_innersoft.pl>

    1. Rozporządzenie MF z dnia 28.11.2008r w sprawie kryteriow i warunków
    technicznych, którym muszą odpowiadać kasy rejestujące oraz warunków
    ich stosowania - Par. 7 a w szczególności pkt. 2

    I nie ma tu znaczenia kto prowadzi 'papiery'

    EOT

    2. Jak nie masz kasy to prowadzisz 'Ewidencje sprzedaży' i wpisujesz
    codzienny utarg

    Obie ewidencje tzn. raporty dobowe lub ewidencje sprzedaży (bez kasy) masz
    mieć
    w miejscu prowadzenia sprzedaży - to sprawdza kontrola.

    Do biura oddaje się raport miesięczny lub samo podsumowanie sprzedaży.

    Darek

  • 9. Data: 2010-01-09 00:44:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 5 Jan 2010, Michał Gut wrote:

    > Użytkownik "janek" <a...@w...pl> napisał

    [...]
    > fakt jest taki ze mozesz nie drukowac jesli nie ma sprzedazy. jesli jest to
    > musisz i koniec.

    A podstawa prawna?
    Bo nie wykluczam że jest. Ale poproszę o podanie.

    Ale obstawiam że *NIE* w związku z KPiR!
    No chyba że skreślili par.20.2 rozporządzenia o KPiR, a ja o tym
    nie wiem...
    Jak chodzi o KPiR, to raporty dobowe kasy rejestrującej NIE są potrzebne.

    Natomiast codzienna ewidencja sprzedaży nie dokumentowanej fakturami
    ani kasą rejestrującą jak najbardziej, nie może być "miesięczna"
    (zwracam uwagę, że to się nie wyklucza - można mieć np. sprzedaż
    na rzecz pracownika, na kasie niekoniecznie musi być, ale jeśli
    nie jest to musi być na *dziennym* wykazie ewidencji sprzedaży).

    pzdr, Gotfryd