    From: "Małgorzatka+" <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ZUS, osoba wspolpracujaca i swiadczenia
    Date: Tue, 25 Feb 2003 13:34:42 +0100

    Użytkownik "Jakub Słocki" <j...@s...net.nospam> napisał w wiadomości
    news:MPG.18c576122b6822ba98993c@news.onet.pl...

    O ile wiem to :

    > 1. Czy musze formalnie okreslac co ona wykonuje (cos w rodzaju zakresu
    > obowiazkow)
    NIE
    > 2. Czy koszty ZUSowe jej wchodza w KUP?
    TAK
    > 3. Czy w przypadku choroby, ciazy, wypadku itd. traktowana jest
    > normalnie jako pracownik? Czyli otrzymuje odpowiednie swiadczenia
    Traktowana jest jak osoba prowadzaca dzialalnosc - czyli w przypadku choroby
    otrzymuje zasilek chorobowy (nie placi za ten czas skladek), a po urodzeniu
    dziecka zasilek macierzynski. NIE przysluguje ani urlop ani zasilek
    wychowawczy. Po zakonczeniu urlopu macierzynskiego osoba wspolpracujaca musi
    sie wyrejestrowac, bo jesli tego nie zrobi bedziesz musial znowu oplacac za
    Nia pelne skladki.

    Jesli sie myle niech ktos mnie poprawi, ale mowie z wlasnego doswiadczenia
    wiec chyba OK.
    Pozdrawiam serdecznie,
    Malgorzatka