    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ZUS próbuje okraść moich rodziców - need help
    Date: Tue, 28 Jun 2005 11:09:51 +0200

    On Tue, 28 Jun 2005, Magdalena B wrote:

    >+ wyższy od przewidzianego limitu (czyli jeżeli w ciągu roku ubezpieczony był
    >+ w stanie zarobić określoną kwotę) to świadczenie, które ma przecież
    >+ charakter bardziej socjalny podlega zwrotowi bądź potrąceniu z następnych
    >+ okresów. Bo to przecież nie "wypracowana" emerytura tylko świadczenie
    >+ otrzymywane w związku z niezawinioną utratą pracy w określonym wieku
    >+ "przedemerytalnym" - w tym przejawia się pewien "opikuńczy" charakter
    >+ państwa

    Jak rozumiem wszyscy rozumiemy twój wywód.
    I pewnie nie ja jeden wyrażę opinię iż takie postawienie sprawy jest
    demoralizujące - prowadzi do prostego wniosku że jakby ojciec grupowicza
    poleżał do góry brzuchem do by LEPIEJ na tym wyszedł.
    [...]
    >+ zdobycie srodków na życie. Jesli jednak taki "przedemeryt" zdołał znaleźć
    >+ środki na życie wyższe niż ustalony - to taka "opieka" państwa nie jest mu
    >+ potrzebna.

    Żebyśmy się dobrze rozumieli: porąbane i to nieźle jest takie
    postawienie sprawy że jeśli "wspomagany" zarobi 14999 zł to może
    sobie wziąć świadczenie przedemerytalne za cały rok.
    A jak zarobi 15001 zł (konkretna granica nie jest istotna, tylko
    zasada) to nie dostanie NIC.

    >+ Myśle że to niestety JEST sprawiedliwe.

    ...a ja nie.
    Problemem państwa jest to że nie jest w stanie zapewnić "pracy
    dla kazdego" i płaci "za nic". To prowadzi wprost do stanu w którym
    niekiedy nie opłaca się pracować...

    >+ sama zauważyłaś stał się znowu produktywnym człowiekiem i zdołał zarobić
    >+ wiecej niż limity, to takie świadczenie po prostu staje się nienależne.

    Owszem.
    Powinien był zarobić kilkaset złotych mniej i już by był "należny".
    Nie widzisz pewnej paranoi ?

    >+ Pozdrawiam

    ..wzajemnie :)
    - Gotfryd