  • 1. Data: 2009-07-29 16:46:10
    Temat: ZUS - przekroczony limit a nowa firma - pytanie
    Od: Rafał <e...@s...op.pl>

    Witam,
    Hipotetycznie ktos dziś zmienia pracę i w poprzedniej już przekroczył
    maksymalny limit wpłat na ZUS (zarobki powyżej 100 tyś)
    1. czy w nowej firmie będzie musiał płacić ZUS ?
    2. czy powinien o fakcie dotychczasowych zarobków powiadomić nowego
    pracodawcę ?
    3. czy powinie poprosić o nie potracanie ZUS?
    4. a może nic nie robić bo i tak w rozlicznieu rocznym PIT wszystko się
    "wyrówna" ?

    Oczywiscie chodzi o to by nie płacić nadmiernego ZUS jak nie trzeba :)

    --
    pozdrawiam
    Rafal

  • 2. Data: 2009-07-29 17:07:56
    Temat: Re: ZUS - przekroczony limit a nowa firma - pytanie
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    Rafał pisze:
> [...]
    > "wyrówna" ?
    >
    > Oczywiscie chodzi o to by nie płacić nadmiernego ZUS jak nie trzeba :)

    Złożyć oświadczenie pracodawcy. Imo najlepiej przedstawić
    zaświadczenie od obecnego/poprzedniego pracodawcy, że już się limit
    przekroczyło.
    Nie martw się. Zus nie da sobie więcej płacić. Wystosowałby do nowego
    pracodawcy pismo, że już limit przekroczony, tylko że to by trwało
    parę miesięcy co najmniej i trzeba by było robić korekty, a tego
    zakłady pracy nie lubią robić ;)

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 3. Data: 2009-07-29 17:35:32
    Od: Bogdan Kwietniak <d...@p...onet.pl>

    Rafał pisze:
> [...]
    > "wyrówna" ?
    >
    > Oczywiscie chodzi o to by nie płacić nadmiernego ZUS jak nie trzeba :)

    Nie musi płacić składek ZUS. Wystarczy, że zgłosi to nowemu pracodawcy.
    U nas wskazane jest (choć nie unormowane prawnie) pokazanie kopii
    poprzedniego RMUA - tak coby potem nie było wątpliwości.
    A w rozliczeniu rocznym nic się nie wyrówna, bo w PIT uwzględnia się
    naliczone składki, więc może wyjść i 300 tys. zł.
    ZUS jak wszystko sobie posprawdza to gdzieś po pół roku zwraca się do
    firmy o zwrócenie pracownikowi nadpłaconych składek. Choć może im wyjść
    i po roku.
    Lepiej więc zgłosić od razu.

    BogdanKa

  • 4. Data: 2009-07-30 06:39:20
    Od: Rafal <e...@o...pl>

    Dnia Wed, 29 Jul 2009 19:35:32 +0200, Bogdan Kwietniak napisał(a):

    > Nie musi płacić składek ZUS. Wystarczy, że zgłosi to nowemu pracodawcy.
    > U nas wskazane jest (choć nie unormowane prawnie) pokazanie kopii
    > poprzedniego RMUA - tak coby potem nie było wątpliwości.

    A co jeśli do tej magicznej kwoty brakuje jeszcze ciut- np 10 tyś zł ?
    Co da pokazanie RUMUA - nie bardzo rozumiem ? Pracodawca pomnoży moje
    ostatnie zarobki x liczbe miesięcy w roku ? A co jeśli dostało sie premię
    30 tyś w marcu ? Poza tym pkazanie RUMUA nowemu pracodawcy jest
    równoznaczne z ujawnieniem dotyczasowych dochodów a może jednak
    NIEKONIECZNIE to jest sensowne bo nowy pracodawca zobaczy, że dał np 50%
    podwyżki, nie wspominając o tym iż jest klauzula o nie upublicznianiu
    wysokości wypłaty podpisywana przez ażdego pracownika, hę ?

    jakieś inne rozwiązania ?
    Ile relanie można "stracić" nic nie ujawniając (pensja powiedzmy 15 tyś,
    nowy pracodawca wrzesień) ?
    A może niech nowy nie płaci a ja się jakoś rozlicze z ZUS ?

    pozdrawiam
    Rafał

  • 5. Data: 2009-07-30 07:16:20
    Od: spp <s...@o...pl>

    Rafal pisze:

> [...]
    > podwyżki, nie wspominając o tym iż jest klauzula o nie upublicznianiu
    > wysokości wypłaty podpisywana przez ażdego pracownika, hę ?

    To ZUS-owi i US też nie podasz zarobków bo podpisałeś klauzulę? ;)

    http://egp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&id=2
    01867&sub=article

    --
    spp

  • 6. Data: 2009-07-30 07:59:14
    Od: Rafal <e...@o...pl>

    Dnia Thu, 30 Jul 2009 09:16:20 +0200, spp napisał(a):

    > To ZUS-owi i US też nie podasz zarobków bo podpisałeś klauzulę? ;)

    tam w ZUS i US to oni wiedzą lepiej ile ja zarabiam niż ja sam ;)

    > http://egp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&id=2
    01867&sub=article
    Dzięki za link, znalazłem podobny tlko stary :)
    Wszystko łopatologicznie wytłumaczone. Trzeba u nowego pracodawy poprosić o
    odprowadzenie "brakującej" składki od kolejnej pensji a potem niech już nic
    nie płaci - git :)
    /r

  • 7. Data: 2009-07-30 11:24:37
    Od: "gdaMa" <g...@w...pl>

    *Rafal*! Zawsze tak wrzeszczysz żeby cię za granicą było słychać (C Pippi):

    > jakieś inne rozwiązania ?

    Możesz samemu pilnować momentu przekroczenia limitu i w miesiącu w którym
    nastąpiło przekroczenie zgłosić pracodawcy by od następnego miesiąca nie
    odprowadzał za ciebie składek. Jeżeli wyjdzie z tego jakaś nadpłata to ZUS
    sam zwróci się do pracodawcy o zwrócenie tobie tej nadpłaty.

    Jak podasz informację o uzyskanych dochodach w poprzednim miejscu pracy to
    nowy pracodawca musi pilnować moment przekroczenia limitu.

    Niezależnie co zrobisz to tak czy siak pracodawca dowie się o momencie
    przekroczenia limitu ZUS a tym samym o dochodach osiągniętych w twoim
    poprzednim miejscu pracy.

    Trzeba było tyle nie zarabiać ;)

    --
    Pozdrawiam,