  • 11. Data: 2008-08-05 16:36:14
    Temat: Re: ZUS - składka 30% i zapis o byłym pracodawcy
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Borys Pogoreło w <news:14j2ekhwz2f84.feskogtuyzot$.dlg@40tude.net>:

    > Właśnie tylko ten zakres uniemożliwia korzystanie z liniowego.

    A dokładnie to wygląda to tak:
    Art. 9a.
    [...]
    2. Podatnicy, z zastrzeżeniem ust. 3, mogą wybrać sposób opodatkowania
    dochodów
    z pozarolniczej działalności gospodarczej na zasadach określonych w
    art. 30c.
    [...]
    3. Jeżeli podatnik, który wybrał sposób opodatkowania, o którym mowa w
    ust. 2, uzyska z działalności gospodarczej prowadzonej samodzielnie
    lub z tytułu prawa do udziału w zysku spółki niemającej osobowości
    prawnej przychody ze świadczenia usług na rzecz byłego lub obecnego
    pracodawcy, odpowiadających czynnościom, które podatnik lub co
    najmniej jeden ze wspólników:
    1) wykonywał w roku poprzedzającym rok podatkowy, lub
    2) wykonywał lub wykonuje w roku podatkowym

    Jak widać w ustawie PDoF wyraźnie zapisano: *świadczenia usług na*
    *rzecz byłego lub obecnego pracodawcy*

    Co do zakresu... Hmmm... *odpowiadających czynnościom* Jeżeli tylko
    jego praca na etacie wymagała myślenia, i usługi świadczone wymagają
    myślenia... ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 12. Data: 2008-08-05 17:44:39
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia 5 Aug 2008 16:36:14 GMT, 'Tom N' napisał(a):

> [...]
    >
    > Co do zakresu... Hmmm... *odpowiadających czynnościom* Jeżeli tylko
    > jego praca na etacie wymagała myślenia, i usługi świadczone wymagają

    Bez przesady, bo zaraz oddychanie pod to podciągniesz. :)

    IMHO dotyczy to zakresu obowiązków określonego w umowie o pracę. Jeśli
    ktoś w ramach etatu serwisuje sprzęt komputerowy to faktura za
    zorganizowanie konferencji podatku liniowego mu nie zablokuje.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 13. Data: 2008-08-05 19:45:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Borys Pogoreło pisze:

    > IMHO dotyczy to zakresu obowiązków określonego w umowie o pracę. Jeśli
    > ktoś w ramach etatu serwisuje sprzęt komputerowy to faktura za
    > zorganizowanie konferencji podatku liniowego mu nie zablokuje.

    Zablokuje, bowiem na rzecz byłego lub obecnego pracodawcy nie można
    świadczyć usług (ogólnie), a nie usług zawartych w umowie o pracę.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 14. Data: 2008-08-05 20:02:46
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Liwiusz w <news:g7aajs$vpf$2@news.onet.pl>:

    > Zablokuje, bowiem na rzecz byłego lub obecnego pracodawcy nie można
    > świadczyć usług (ogólnie), a nie usług zawartych w umowie o pracę.

    Ale do tego, co zacytowałem z obowiązującej ustawy, to jak, to co
    piszesz, sie ma?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 15. Data: 2008-08-05 20:03:52
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 05 Aug 2008 21:45:08 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Zablokuje, bowiem na rzecz byłego lub obecnego pracodawcy nie można
    > świadczyć usług (ogólnie), a nie usług zawartych w umowie o pracę.

    Tom uciął kolejne zdanie tego ustępu:

    (...) odpowiadających czynnościom, które podatnik lub co najmniej jeden ze
    wspólników:
    1) wykonywał w roku poprzedzającym rok podatkowy, lub
    2) wykonywał lub wykonuje w roku podatkowym
    - w ramach stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy, (...)
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 16. Data: 2008-08-05 20:17:18
    Od: "Gacu" <g...@p...onet.pl>

    Dzięki za info :) Liniowy jak liniowy, w moim przypadku nie zależy mi tak
    bardzo na liniowym (wybrałem progresywny).
    Co myślicie o tym ZUSie (30% składka). Zapis prawny jest bardzo podobny.

    Pozdrawiam :)

    Krzysiek

  • 17. Data: 2008-08-06 07:08:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Gacu pisze:
    > Dzięki za info :) Liniowy jak liniowy, w moim przypadku nie zależy mi
    > tak bardzo na liniowym (wybrałem progresywny).
    > Co myślicie o tym ZUSie (30% składka). Zapis prawny jest bardzo podobny.

    Ja bym nie ryzykował i jeśli już musiałbym wykonywać usługi na rzecz
    pracodawcy, faktury wystawiałbym na jakiś inny podmiot z nim
    zaprzyjaźniony. Oczywiście musiałbyś wejść w porozumienie z pracodawcą w
    tym względzie.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz