  • Data: 2009-01-07 11:31:47
    Temat: Re: ZUS z kilku dzialalnosci
    Od: Tomek <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 07-01-2009 o 11:49:23 Bad Behaviour <b...@b...co.nz> napisał(a):

    > A dlaczego nie moge sobie prowadzić dwu oddzielnych działalności pod
    > tymi samymi numerkami? W Anglii na przykład możesz prowadzić dowolną
    > ilość odrębnych działalności na to samo nazwisko i numerki (i mam tutaj
    > na myśli DG, nie spółkę).

    Ale Ty mówisz o kilku przedsiębiorstwach, a nie o kilku działalnościach.
    Jeśli prowadzisz działalnośc to prowadzisz, tak samo jak żyjesz -
    to jest stan binarny :-)

    > Jest jakiś przepis, który by tego zabraniał? Bo mnie się wydaje, że nie.

    Art. 7.
    1. Przedsiębiorca może podjąć działalność gospodarczą po uzyskaniu wpisu do re
    jestru przedsiębiorców, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3. Zasady wpisu do rejestru
    określają odrębne przepisy.
    2. Przedsiębiorca będący osobą fizyczną może podjąć działalność gospodarczą po
    uzyskaniu wpisu do ewidencji działalności gospodarczej.
    3. Spółka kapitałowa w organizacji może podjąć działalność gospodarczą przed
    uzyskaniem wpisu do rejestru przedsiębiorców.
    Art. 7a.
    1. Ewidencję działalności gospodarczej prowadzi gmina właściwa dla miejsca za-
    mieszkania przedsiębiorcy, jako zadanie zlecone z zakresu administracji rządo-
    wej. Miejscem zamieszkania jest miejscowość, w której przebywa przedsiębior-
    ca z zamiarem stałego pobytu.

    Jak widzisz nie da się dwa razy wpisać, zgodnie z przepisami.
    A nawet gdyby się to udało(w dwóch różnych gminach), to by to było
    tylko nadmiarowe zarejestrowanie tej samej DG.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek