    From: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Za wcześnie rozliczylem podatek dochodowy.....
    Date: Sun, 5 Sep 2004 00:25:16 +0200

    Użytkownik "luk_z" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:chdeiq$o6i$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Dokladnie jest tak jak piszesz. Co wtedy? Siedziec cicho czy odkrecac?
    > Jakies kary za to groza. Dodam ze kwota niewielka.
    >
    > PS
    > Jestem autorem wątku.

    Ciezko cos wiazaco poradzic. Ja uwazam, ze nalezy raczej odkrecic. Czyli
    zwrocic otrzymany "zwrot" z odsetkami podatkowymi, pisemnym wyjasnieniem
    sytuacji oraz poprawionym zeznaniem podatkowym za rok 2003. Wprawdzie
    szanse, ze "to sie wyda" oceniam jako znikoma, ale taka teoretyczna
    mozliwosc bedzie wisiala jeszcze przez 6 lat. Wprawdzie tego rodzaju
    wykroczenie skarbowe jako takie przedawnia sie najpozniej po 3 latach (o ile
    sie nie myle to nawet szybciej), ale sama naleznosc podatkowa nie tak
    szybko.

    Panstwu jako calosci grozi bankructwo, w kolejnych latach taka mozliwosc
    moze byc coraz bardziej realna, wiesz - ciezko przewidywac co moga wymyslic.
    Podsumowujac: ja bym sie sklanial raczej do zlozenia korekty, jak juz robic
    przewal to konkretny ;-). Z drugiej strony taka korekta tez moze zwrocic
    uwage urzednika na Twoja "teczke". Moze poczekaj jeszcze na wypowiedzi
    innych w watku. Dodatkowym argumentem za korekta jest to, ze de facto zwrot
    ktory otrzymales jest jednak jednoznacznie nienalezny.

    pozdrawiam, marekz