  • 1. Data: 2004-09-04 20:24:13
    Temat: Za wcześnie rozliczylem podatek dochodowy.....
    Od: "Danuta DbrowskaParafianowicz" <e...@n...pl>

    Witam!

    Pierwszy raz pisze na te grupe. Nie znam sie na podatkach, ale
    przejrzalem archiwum i nie znalazlem tam odpowiedzi na moje pytanie wiec
    osmielam sie je zadac.
    Otoz dostalem wynagrodzenie z tytulu umowy zlecenie w lutym 2004. Cos mi
    sie pomylilo i w marcu 2004 zlozylem zeznanie podatkowe w ktorym
    uwzglednilem to wynagrodzenie. Otrzymalem zwrot podatku. Dopiero nie dawno
    cos mnie tknelo ze to wynagrodzenie bylo przecie w innym roku podatkowym.
    Co teraz robic? Czy groza mi jakies kary i jesli tak to jakie? Cy mozna to
    jakos odkrecic?
    Pozdrawiam
    Lukasz Zaluga

  • 2. Data: 2004-09-04 21:30:13
    Temat: Re: Za wcześnie rozliczylem podatek dochodowy.....
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 4 Sep 2004, Danuta DbrowskaParafianowicz wrote:
    [...]
    >+ cos mnie tknelo ze to wynagrodzenie bylo przecie w innym roku podatkowym.
    >+ Co teraz robic? Czy groza mi jakies kary i jesli tak to jakie?

    IMHO - dochodu nie zaniżyłeś a wręcz przeciwnie (zawyzyłeś).

    >+ Cy mozna to jakos odkrecic?

    Nawet należy, jak nie chcesz drugi raz zapłacić podatku w przyszłym
    roku :) (inaczej: zapłacić będziesz musiał, to wypadałoby "odebrać".
    Co wypada zrobić ? IMO - "jak zwykle".
    Wypełnić zeznanie na nowo, tym razem poprawnie.
    W okolicy góry 1. kartki wpisać wielkimi literami: KOREKTA
    Sporządzić "wyjaśnienie" (jest *obowiązkowe* !) wyłożywszy że
    właśnie machnąłeś się - tak jak nam to napisałeś, może podając
    konkretne dane rachunku (data, dla kogo...).
    Złozyć w US i czekać na zwrot podatku.
    Nastawić się na kontrolę przed zwrotem :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 3. Data: 2004-09-04 21:47:54
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    wiadomości
    ortezjan.zabrze.pl...

> [...]
    > konkretne dane rachunku (data, dla kogo...).
    > Złozyć w US i czekać na zwrot podatku.
    > Nastawić się na kontrolę przed zwrotem :)

    Zastanawiam sie, czy nie ma tutaj miejsca przypadek w pewnym sensie
    odwrotny. Zalozmy, ze w roku 2003 nie bylo opodatkowanego dochodu. Podatnik
    jednak wykazal taki dochod (ta umowa z roku 2004). Wykazal takze
    teoretycznie odprowadzony do us podatek dochodowy. No i us mu ten podatek
    zwrocil (niewielkie kwoty sa pewnie weryfikowane tylko wyrywkowo). Fajne,
    nie ? :-)

    marekz

  • 4. Data: 2004-09-04 22:08:18
    Od: "luk_z" <l...@o...pl>

> [...]
    > zwrocil (niewielkie kwoty sa pewnie weryfikowane tylko wyrywkowo). Fajne,

    Dokladnie jest tak jak piszesz. Co wtedy? Siedziec cicho czy odkrecac?
    Jakies kary za to groza. Dodam ze kwota niewielka.

    PS
    Jestem autorem wątku.

  • 5. Data: 2004-09-04 22:25:16
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "luk_z" <l...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Dokladnie jest tak jak piszesz. Co wtedy? Siedziec cicho czy odkrecac?
    > Jakies kary za to groza. Dodam ze kwota niewielka.
    >
    > PS
    > Jestem autorem wątku.

    Ciezko cos wiazaco poradzic. Ja uwazam, ze nalezy raczej odkrecic. Czyli
    zwrocic otrzymany "zwrot" z odsetkami podatkowymi, pisemnym wyjasnieniem
    sytuacji oraz poprawionym zeznaniem podatkowym za rok 2003. Wprawdzie
    szanse, ze "to sie wyda" oceniam jako znikoma, ale taka teoretyczna
    mozliwosc bedzie wisiala jeszcze przez 6 lat. Wprawdzie tego rodzaju
    wykroczenie skarbowe jako takie przedawnia sie najpozniej po 3 latach (o ile
    sie nie myle to nawet szybciej), ale sama naleznosc podatkowa nie tak
    szybko.

    Panstwu jako calosci grozi bankructwo, w kolejnych latach taka mozliwosc
    moze byc coraz bardziej realna, wiesz - ciezko przewidywac co moga wymyslic.
    Podsumowujac: ja bym sie sklanial raczej do zlozenia korekty, jak juz robic
    przewal to konkretny ;-). Z drugiej strony taka korekta tez moze zwrocic
    uwage urzednika na Twoja "teczke". Moze poczekaj jeszcze na wypowiedzi
    innych w watku. Dodatkowym argumentem za korekta jest to, ze de facto zwrot
    ktory otrzymales jest jednak jednoznacznie nienalezny.

    pozdrawiam, marekz

  • 6. Data: 2004-09-05 00:46:56
    Od: "TEMPVS" <e...@o...pl>

    Użytkownik "MarekZ" <m...@w...irc.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > szybko.
    >
    > Panstwu jako calosci grozi bankructwo, w kolejnych latach taka mozliwosc

    spodobalo, mi sie ze tak bezposrednio przeszedles do meritum sprawy...

> [...]
    zwrot
    > ktory otrzymales jest jednak jednoznacznie nienalezny.

    tak,.upewnij sie dokladnie, czy tylko z tym sie pomyliles, urzad moze sie
    rzucic do sprwdzenia wszystkich zeznan do ktorych ma jeszcze prawo

    (tak chyba jest firma, jak firm asklada korekte to automatycznie odbywa sie
    u niej kontrola skarbowa - wiele firm rezygnuje i nie chce odzyskiwac
    naleznosci, nie wiem co robia te ktore sie pomylily jak ty ...)

    ale podobno rolnicy jak sie pomyla, czy cos to nic im nie gorzi mimo ze sa
    odpowiednie paragrafy na nich... wszystko zalezy od urzednika niestety lub
    stety...

    ja bym poszedl i przyznal sie do pomylki, w koncu urzad ma szanse 1/1000
    (lub mniej) ze te pieniadze by kiedykolwiek odzyskal, gdybys sie nie
    przyznal, wiec powinien darowac, jezeli to niewielka kwota...

    --
    TEMPVS

  • 7. Data: 2004-09-05 07:16:06
    Od: Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak <u...@u...net>

    "Danuta DbrowskaParafianowicz" <e...@n...pl> wrote in message
> [...]
    > cos mnie tknelo ze to wynagrodzenie bylo przecie w innym roku podatkowym.
    > Co teraz robic? Czy groza mi jakies kary i jesli tak to jakie? Cy mozna

    Złóż korekte z wyjasnieniami. Nigdy nie wiadomo kiedy komus wpadnie do glowy
    Cie sprawdzic. Nawet jesli kwota jest niewielka lub zerowa ktos moze sie
    przyczepic za pare lat i wtedy mozesz miec problemy ze skompletowaniem
    dokumentow albo przypomnieniem sobie o co w ogole chodzilo.

    --

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak
    GG 1213856

  • 8. Data: 2004-09-05 10:04:17
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.ój>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news s...@s...com.pl ...

    > Złozyć w US i czekać na zwrot podatku.

    jak to??? Przeciez on juz dostał zwrot. Musi teraz ten zwrot zwrócic :)))

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    "_")

  • 9. Data: 2004-09-05 12:10:06
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "TEMPVS" <e...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]

    > (lub mniej) ze te pieniadze by kiedykolwiek odzyskal, gdybys sie nie
    > przyznal, wiec powinien darowac, jezeli to niewielka kwota...

    Podsumowujac, wyglada na to ze jesli prowadzisz albo w najblizszym czasie
    bierzesz pod uwage, ze bedziesz prowadzil dzialalnosc gospodarcza (co
    zwieksza prawdopodobienstwo kontroli podatkowej), wzglednie zamierzasz
    korzystac z jakichs wysoko kwotowo ulg podatkowych (o ile jeszcze takowe
    beda istnialy, wtesy wprawdzie potencjalna quasi-kontrola dotyczy tylko
    podstawy do tych ulg, no ale wiesz..., poczucie dyskomfortu bedziesz mial)
    raczej jednoznacznie wszystko przemawia za zlozeniem korekty. Jesli nie
    prowadzisz i nie zamierzasz prowadzic ani korzystac z ulg, wylosuj sobie
    rozwiazanie, jak masz w miare fajna "pania od dochodowego" w urzedzie
    skarbowym, to ja bym tez zlozyl :-).

    marekz

  • 10. Data: 2004-09-05 15:36:38
    Od: "luk_z" <l...@o...pl>

> [...]
    > prowadzisz i nie zamierzasz prowadzic ani korzystac z ulg, wylosuj sobie
    > rozwiazanie, jak masz w miare fajna "pania od dochodowego" w urzedzie

    Dziekuje za rady. Zloze!
    Pozdrowienia