  • 1. Data: 2004-09-24 08:55:05
    Temat: Zadanie z pod. doch. od osob prawnych
    Od: "@_nteneum" <k...@p...onet.pl>

    Witam!

    Chciałbym poznać Wasze propozycje rozwiązania takiego oto zadania:

    Spółka z o.o. osiągnęła za rok 2004 przychody w wysokości 1'000'000 zł, koszty
    tego okresu to 800'000 zł. Spółka ta w 1999 roku poniosła stratę w wysokości
    200'000 zł, z czego w ciągu kolejnych lat "rozliczyła" już 100'000 zł. Ponadto
    otrzymano dywidendę od spółki zależnej w wysokości 90'000 zł. Obliczyć podatek
    dochodowy.

    pzodr

  • 2. Data: 2004-09-24 11:52:09
    Temat: Re: Zadanie z pod. doch. od osob prawnych
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    Użytkownik "@_nteneum" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:1499.000002cb.4153e0e8@newsgate.onet.pl...
> [...]
    Ponadto
    > otrzymano dywidendę od spółki zależnej w wysokości 90'000 zł. Obliczyć

    Skoro to ma być propozycja, to mogę spróbować:
    14989 pln.
    ;-)

    Nie mam 100% pewności, ale co najważniejsze:
    dywidenda od spółki zależnej - 90.000 zł - czyli dywidenda 90.000+21.111
    zapłaconego podatku 'u źródła' - do odliczenia przez naszą spółkę.

    + 1.000.000 PRZYCHÓD
    - 800.000 KOSZTY OKRESU
    + 90.000 DYWIDENDA OTRZYMANA (bo stoi "ponadto otrzymano...)
    --------------
    + 290.000 DOCHÓD
    - 100.000 ODLICZENIE STRATY 1999 (nie więcej niż 50% w ciągu 5
    kolejnych lat...)
    --------------
    + 190.000 DOCHÓD PO ODLICZENIACH
    *19%
    36.100 PODATEK
    - 21.111 MINUS PODATEK OD DYWIDENDY ZAPŁACONY
    --------------
    14.989 PODATEK DO ZAPŁATY

    Oczywiście zastrzegam sobie prawo do pomyłki, ale mniemam, iż w zadaniu
    kruczek polega na prawie do odliczenia podatku zapłaconego od otrzymanej
    dywidendy.
    Drugim kruczkiem może być strata 1999 - nie wiem, czy przypadkiem nie będzie
    ograniczenia 1/3, ale zobaczymy....

    Pozdrawiam
    Łukasz Kaliński

  • 3. Data: 2004-09-24 21:35:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 24 Sep 2004, Łukasz Kaliński wrote:
    [...]
    >+ Drugim kruczkiem może być strata 1999 - nie wiem, czy przypadkiem nie będzie
    >+ ograniczenia 1/3, ale zobaczymy....

    AFAIK była... i to nie chodzi o 1/3 a o 3 lata na rozliczenie straty !
    2000, 2001, 2002, przepadło... :]
    Mylę się ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 4. Data: 2004-09-27 05:44:47
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...
    > On Fri, 24 Sep 2004, Łukasz Kaliński wrote:
    > [...]
    >
    > AFAIK była... i to nie chodzi o 1/3 a o 3 lata na rozliczenie straty !

    Niewątpliwie - użyłem tylko skrótu myślowego...
    :-)

    > 2000, 2001, 2002, przepadło... :]
    > Mylę się ?

    Wygląda na to, iż jednak to jest ten drugi kruczek.
    Czyli do wyliczenia podatku nie uwzględniamy ww. straty.
    :-)

    pozdrawiam
    Łukasz