  • Data: 2004-12-16 20:53:55
    Temat: Re: Zagadka VAT
    Od: Jacek <c...@g...WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik cef napisał(a):

    > "2) Towar płynie z USA do Rosji, faktura zakupowa od kontrahenta w
    > Anglii, a polski podatnik fakturuje odbiorce w Rosji jaka stawka ? "

    Zadna stawka (NPO), jak pisałem.

    > Ten towar nawet nie był w Polsce.

    A to nie było sprecyzowane w pytaniu.

    > Jak więc mógł opuścić kraj
    > i o jakiej odprawie celnej piszesz?

    Może nieprecyzyjnie się wyraziłem, ale chodziło mi o "potwierdzony przez
    urząd celny wyjścia wywóz towarów z terytorium kraju poza terytorium
    Wspólnoty". Gdy eksportujesz towary do Szwajcarii tym "urzędem wyjścia"
    jest chyba przejście graniczne Niemcy-Szwajcaria, prawda?

    > IMHO sprzedaż krajowa, na zasadzie
    > negatywnej selekcji.

    Stosując zasadę negatywnej selekcji to sprzedaż krajowa odpada na samym
    początku, ponieważ sprzedaż krajowa to odpłatna dostawa towarów i
    odpłatne świadczenie usług *na terytorium kraju* (a ten kraj to Polska
    właśnie).

    Nie eksport, nie WDT,
    > to już niewiele zostaje.

    To już nic nie zostało....