  • 1. Data: 2004-12-13 19:10:23
    Temat: Zagadka VAT
    Od: "Fin" <fin@autograf(.........).pl>

    Witam,

    Taka ciekawostka, której nie przewidziała na nasza usatwa o VAT:

    1) Towar jedzie z Niemiec do Szwajcarii, faktura wystawia polski
    podatnik na podatnika w Szwajcarii jaki VAT ?

    i jeszcze lepszy przypadek

    2) Towar płynie z USA do Rosji, faktura zakupowa od kontrahenta w
    Anglii, a polski podatnik fakturuje odbiorce w Rosji jaka stawka ? :)

    Dodam że nie są to przypadki teoretyczne i potem podam odpowiedzi
    US

    pzdr
    Fin

  • 2. Data: 2004-12-13 19:55:14
    Temat: Re: Zagadka VAT
    Od: Jacek <c...@g...WYTNIJ.pl>

    Fin said the following on 2004-12-13 20:10:
    > Witam,
    >
    > Taka ciekawostka, której nie przewidziała na nasza usatwa o VAT:
    >
    > 1) Towar jedzie z Niemiec do Szwajcarii, faktura wystawia polski
    > podatnik na podatnika w Szwajcarii jaki VAT ?

    Albo eksport - całość 0 %, jeżeli ten polski podatnik jest sprzedawcą
    Albo Niemcy-granica 0 % i granica-Szwajcaria NPO, jeżeli polski podatnik
    jest przewoźnikiem. (bo w gruncie rzeczy nie wiem za co on tą fakturę
    wystawia)

    > i jeszcze lepszy przypadek
    >
    > 2) Towar płynie z USA do Rosji, faktura zakupowa od kontrahenta w
    > Anglii, a polski podatnik fakturuje odbiorce w Rosji jaka stawka ? :)

    Strzelam: NPO

    > Dodam że nie są to przypadki teoretyczne i potem podam odpowiedzi
    > US

    PS: Są na niebie i ziemii transakcje, które nie śniły się NAWET polskim
    vatologom. ;-)

    Jacek (AlterNative)

  • 3. Data: 2004-12-13 20:26:34
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Fin wrote:
> [...]

    > 2) Towar płynie z USA do Rosji, faktura zakupowa od kontrahenta w
    > Anglii, a polski podatnik fakturuje odbiorce w Rosji jaka stawka ? :)

    Nie ma eksportu ani WDT
    (niespełnione warunki ustawowe)
    Zostaje npdl albo sprzedaż krajowa

    Miałem taki cyrk ze sprzedażą
    z pewnej firmy polskiej dla Szwajcarów, ale z dostawą
    do Niemiec. Wyszło, że to sprzedaż krajowa.
    (nie wiem czy było zapytanie pisemne do US)
    Więc tu pewnie będzie podobnie,
    ale ciekawy jestem odpowiedzi US.

    > Dodam że nie są to przypadki teoretyczne i potem podam odpowiedzi
    > US

    Nie znęcaj się, napisz teraz,
    zmeczony dziś jestem :-)

  • 4. Data: 2004-12-13 21:00:59
    Od: "Fin" <fin@autograf(.........).pl>

> [...]
    > z pewnej firmy polskiej dla Szwajcarów, ale z dostawą
    > do Niemiec. Wyszło, że to sprzedaż krajowa.
    > (nie wiem czy było zapytanie pisemne do US)

    BINGO!

    Nie są spełnione warunki ustawowe ani dla WDT ani dla eksportu
    w obu przypadkach wiec odpowiedz to sprzedaż krajowa!

    Wyszło w tej sprawie nawet wyjasnienie MF

    Absurd czystej wody...

    pzdr
    Fin

  • 5. Data: 2004-12-13 21:11:41
    Od: Jacek <c...@g...WYTNIJ.pl>

    Fin said the following on 2004-12-13 22:00:
> [...]

    > w obu przypadkach wiec odpowiedz to sprzedaż krajowa!
    >
    > Wyszło w tej sprawie nawet wyjasnienie MF

    Możesz dać namiary na te wyjaśnienie

    Jacek (AlterNative)

  • 6. Data: 2004-12-13 21:26:00
    Od: "Fin" <fin@autograf(.........).pl>

    Użytkownik "Jacek" <c...@g...WYTNIJ.pl> napisał w wiadomości

    > Możesz dać namiary na te wyjaśnienie

    Jutro podrzuce sygnature bo teraz w sieci nie mogłem odszukać.

    pzdr
    Fin

  • 7. Data: 2004-12-15 07:56:35
    Od: e-radek <e...@w...pl.USUN.TO.PL>

    > Jutro podrzuce sygnature bo teraz w sieci nie mog?em odszukaae.
    >
    > tez jestem bardzo ciekaw
    r.

  • 8. Data: 2004-12-15 08:42:11
    Od: "Zosia" <z...@o...pl>

    Użytkownik "Fin" <fin@autograf(.........).pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Jacek" <c...@g...WYTNIJ.pl> napisał w wiadomości

    > Jutro podrzuce sygnature bo teraz w sieci nie mogłem odszukać.
    >
    > pzdr
    > Fin
    na pierwsze:
    PUS II/443/82/04
    pozdrawiam

  • 9. Data: 2004-12-15 16:07:42
    Od: Jacek <c...@g...WYTNIJ.pl>

    Użytkownik Zosia napisał(a):

    > na pierwsze:
    > PUS II/443/82/04

    Jeżeli PUS oznacza Pierwszy Urząd Skarbowy, to napisz, proszę, z którego
    miasta??

    Jacek (AlterNative)

  • 10. Data: 2004-12-15 19:15:56
    Od: "Fin" <fin@autograf(.........).pl>

    > Jeżeli PUS oznacza Pierwszy Urząd Skarbowy, to napisz, proszę, z którego
    > miasta??

    Rodzaj dokumentu informacja o zakresie stosowania przepisów prawa
    podatkowego
    Sygnatura PUS II/443/82/04
    Data 2004.06.30

    Autor Podkarpacki Urząd Skarbowy

    To akurat odpowiedz US, gdzieś zapodział mi się ten wydruk ale jestem
    pewien że taką samą interpretacje wydało MF. Jak tylko odnajde to wrzuce.

    pzdr
    Fin