  • 1. Data: 2002-10-17 20:04:57
    Temat: Zagubione paragony z kasy fiskalnej.
    Od: Michał <l...@w...pl>

    Witam.
    Pytam w imieniu znajomego.
    Znajomy jest na ryczałcie bez vat. Robiąc zakupy w hurtowni bierze
    najczęściej paragony z kasy fiskalnej. I teraz po remoncie mieszkania wcięło
    mu aktówkę z tymi paragonami ! Oczywiście wszystkie artykuły z tych
    paragonów są uczciwie powpisywane w książkę ewidencji przychodów. Mój
    przyjaciel boi się że US może się podczas kontroli doczepić do niego, że ma
    braki w dokumentacji (brak paragonów).
    Prosił mnie, abym spróbował się dowiedzieć, co mu może za to grozić.
    Żal mi człowieka, bo bardzo przeżywa takie sprawy. Może ktoś mu tutaj
    udzieli jakiejś porady ???

    Pozdrawiam
    Michał

  • 2. Data: 2002-10-17 20:20:58
    Temat: Re: Zagubione paragony z kasy fiskalnej.
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Michał napisał:

> [...]
    > mu aktówkę z tymi paragonami ! Oczywiście wszystkie artykuły z tych
    > paragonów są uczciwie powpisywane w książkę ewidencji przychodów. Mój
    Zakupy w ewidencji *przychodów*???
    Może przemysl to jeszcze raz...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2002-10-17 22:49:46
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 17 Oct 2002, Maddy wrote:

    >+ Użytkownik Michał napisał:
    [...]
> [...]
    >+ > mu aktówkę z tymi paragonami ! Oczywiście wszystkie artykuły z tych
    >+ > paragonów są uczciwie powpisywane w książkę ewidencji przychodów. Mój

    Pewnie ma na myśli że to kupił *i sprzedał* udokumentował
    uczciwie... A same paragony są mu niewątpliwie potrzebne :)
    (art.15.1)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2002-10-18 05:05:36
    Od: Michał <l...@w...pl>

    Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne z adresu <s...@s...com.pl> napisał w
    artykule news:Pine.LNX.4.21.0210180048010.16621-100000@irys.s
    tanpol.com.pl:

    > Pewnie ma na myśli że to kupił *i sprzedał* udokumentował
    > uczciwie

    Tak, właśnie oto chodziło.

    >... A same paragony są mu niewątpliwie potrzebne :)
    > (art.15.1)

    Rozumiem, że pozostaje mu tylko modlitwa przez kolejne 5 lat :) (aby ominęły
    go wszystkie kontrole)

    Michał

  • 5. Data: 2002-10-18 06:46:40
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne napisał:

    > Pewnie ma na myśli że to kupił *i sprzedał* udokumentował
    > uczciwie... A same paragony są mu niewątpliwie potrzebne :)
    > (art.15.1)

    Czy ja mówie że nie potrzebuje? Ale *gdzie* je wpisał w ewidencji
    przychodów??
    W której rubryce?
    Mamy do wyboru:
    Lp., Data wpisu, data uzyskania przychodu, Numer dowodu, Kwota
    przychodu (wg stawek podatku), Ogółem przychody, Uwagi.

    Jakoś na logike to nie ma gdzie wpisac zakupu.

    Aż sama jestem ciekawa, jak się pisuje zakupy do ewidencji przychodów.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2002-10-18 14:24:54
    Od: Michał <l...@w...pl>

    Maddy z adresu <m...@i...pl> napisał w artykule

> [...]
    >
    > Jakoś na logike to nie ma gdzie wpisac zakupu.
    >
    > Aż sama jestem ciekawa, jak się pisuje zakupy do ewidencji przychodów.

    Gotfryd już Ci wyjaśnił o co mi chodziło, a Ty dalej nie rozumiesz,

    Cytat: "Oczywiście wszystkie artykuły z tych
    paragonów są uczciwie powpisywane w książkę ewidencji przychodów. "

    Chodzi oto, że wszystkie zakupione artykuły, które były na paragonach
    zostały już sprzedane, a sprzedaż uwzględniona w ewidencji przychodów.

    Michał

  • 7. Data: 2002-10-18 14:26:11
    Od: Michał <l...@w...pl>

> [...]
    artykule news:Pine.LNX.4.21.0210180048010.16621-100000@irys.s
    tanpol.com.pl:

    > A same paragony są mu niewątpliwie potrzebne :)

    A może orientujesz się jakie sankcje za takie braki przewiduje prawo ???

    Michał

  • 8. Data: 2002-10-20 11:51:35
    Od: "technov" <t...@k...net.pl>

    nie słychane że są ludzie którzy tak się czepiają

  • 9. Data: 2002-10-20 13:10:31
    Od: "Ryszard G." <r...@p...fm>

    Użytkownik "Michał" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Tak, właśnie oto chodziło.

    > Rozumiem, że pozostaje mu tylko modlitwa przez kolejne 5 lat :) (aby
    ominęły
    > go wszystkie kontrole)

    Po co ci paragony ???

    Zakupu towarów handlowych nie możesz przecież dokumentować paragonami !!!
    Wynika to z ustawy o ryczałcie, gdzie w sprawie zakupu towarów jest
    odesłanie do rozporządzenia o Podatkowej Księdze Przychodów i Rozchodów.

    Ryszard

  • 10. Data: 2002-10-20 13:24:21
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik technov napisał:
    > nie słychane że są ludzie którzy tak się czepiają

    Nie "nie słychane" a "niesłychane".
    Nie ma we współczesnej polszczyźnie słowa "słychane".
    Np.: "Niesłychane, że ktos ma taka ograniczoną świadomośc róznorodności
    cech charakteru osobników gatunku homo sapiens."

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl