    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zakaz konkurencji
    Date: Sun, 9 Nov 2003 11:41:07 +0100

    On Mon, 10 Nov 2003, Gregory wrote:

    >+ > Kiedy AFAIK taki numer powoduje wezwania do US.
    >+ > Celem poprawienia PIT-7, "bo źle wypełniony".
    >+ > FYI: USy przy wprowadzaniu danych korzystają z programu,
    >+ > a ten ma na sztywno algorytm: "odlicz kwotę".
    >+ > Jak ustalono na .podatki - chyba prawidłowy :)
    >+
    >+ Zaraz, zaraz bo nie wiem, czy dobrze rozumiem. Czyli poprawna z punktu
    >+ widzenia prawa jest sytuacja: Ja odliczam kwotę wolną przy rozliczaniu
    >+ przychodów z działalności gospodarczej, a kwoty wolnej nie odlicza mi
    >+ pracodawca.

    Tak. I jeśli zaczniesz "w środku roku" to odliczasz całą kwotę
    wolną, nie przejmując się tym iż pracodawca część już odliczył :)

    >+ Zrozumiałem, ze odwrotna sytuacja nie jest zgodna z przepisami.

    Tak wyszło. Była kiedyś dyskusja i padło uzasadnienie z którego
    przepisy wynika owa "konieczność". Nie chce mi się szukać
    ani dyskusji ani przepisów :] !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)