  • 1. Data: 2003-11-09 07:38:26
    Temat: Re: Zakaz konkurencji
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    [crosspost z .prawo na .prawo.podatki, poszło o kwestię
    informowania pracodawcy w celu nieodliczania kwoty wolnej]
    On Sun, 9 Nov 2003, Kajci wrote:
    [...]
    >+ A w praktyce to możesz tooświadczenie a raczej PIT olać bo mimo iz
    >+ straszą w nim odpowiedzialnością karną to jednak US nie pociągnie
    >+ Cię za to do odpowiedzialności

    A można wiedzieć skąd ta pewność ?
    Chodzi oczywiście o oświadczenie które złożyło się u pracodawcy,
    że ma odliczać kwotę wolną "bo nie prowadzi się DG i najmu" !

    >+ ale pamiętaj ty już nie możesz od swoich zaliczek drugi raz
    >+ odliczyć tej kwoty.

    Kiedy AFAIK taki numer powoduje wezwania do US.
    Celem poprawienia PIT-7, "bo źle wypełniony".
    FYI: USy przy wprowadzaniu danych korzystają z programu,
    a ten ma na sztywno algorytm: "odlicz kwotę".
    Jak ustalono na .podatki - chyba prawidłowy :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 2. Data: 2003-11-09 10:41:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 10 Nov 2003, Gregory wrote:

> [...]
    >+ widzenia prawa jest sytuacja: Ja odliczam kwotę wolną przy rozliczaniu
    >+ przychodów z działalności gospodarczej, a kwoty wolnej nie odlicza mi

    Tak. I jeśli zaczniesz "w środku roku" to odliczasz całą kwotę
    wolną, nie przejmując się tym iż pracodawca część już odliczył :)

    >+ Zrozumiałem, ze odwrotna sytuacja nie jest zgodna z przepisami.

    Tak wyszło. Była kiedyś dyskusja i padło uzasadnienie z którego
    przepisy wynika owa "konieczność". Nie chce mi się szukać
    ani dyskusji ani przepisów :] !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2003-11-10 10:55:29
    Od: "Gregory" <p...@g...pl>

> [...]

    pracodawca.
    Zrozumiałem, ze odwrotna sytuacja nie jest zgodna z przepisami.

    W sumie to chyba jest do zrobienia, bo mogę to załatwić pewnie z księgowym
    bez informowania "góry".

    W razie czego proszę o sprostowanie.

    Gregory