  • 1. Data: 2004-06-22 07:48:03
    Temat: Zakladam firme
    Od: "Lech Dubrowski" <l...@p...onet.pl>

    Czy warto bawic sie VAT-em?

    Lech Dubrowski

    --
    http://337.com.pl
    And remember Google is your friend :-)

  • 2. Data: 2004-06-22 08:20:30
    Temat: Re: Zakladam firme
    Od: "weronika" <a...@a...pl>

    'bawić się' z Vatem na pewno nie warto - mozna sobie zrobic krzywdę:)- czy
    rezygnować ze zwolnienia- to zalezy od tego jak planujesz swoją dzialalność.
    A poza tym niektóre jej rodzaje są wyłączone ze zwolnienia, inne zwolnione
    przedmiotowo.... pytanie rzeka, a konkretów brak;)
    weronika

  • 3. Data: 2004-06-22 08:34:55
    Od: "Lech Dubrowski" <l...@p...onet.pl>

    Sprawa jest na prawde powazna bo zamierzam prowadzic nastepujace rodzaje
    dzialalnosci:

    1 Projektowanie i wykonywanie serwisow WWW

    2. Projektowanie baz danych

    3 DTP

    i jak sie uda nawiazac jakas sensowna wspolprace to

    4. Hosting w/w serwisow i baz danych

    Lech Dubrowski

  • 4. Data: 2004-06-24 11:53:22
    Od: Borszczuk <c...@U...wfmh.org.pl.TW>

    Lech Dubrowski wrote:

    > 1 Projektowanie i wykonywanie serwisow WWW

    Dla firm? Wiekszosc firm to vatowcy, wiec im lepiej ze
    i ty watowiec.

    > 2. Projektowanie baz danych

    Raczej dla firm. Patrz wyzej.

    > 3 DTP

    Raczej dla firm? Jesli tak patrz wyzej.

    > i jak sie uda nawiazac jakas sensowna wspolprace to
    > 4. Hosting w/w serwisow i baz danych

    Sensowne firmy hostingowe to vatowcy. Jesli nie bedziesz
    watowcem nie odliczysz sobie 22% podatku ktore im zaplacisz.

    --
    Life is a beach and then you dive...

    Marcin

  • 5. Data: 2004-06-24 18:14:12
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia czw 24. czerwca 2004 13:53 opublikowane na
    pl.soc.prawo.podatki podpisane Borszczuk:

    > Dla firm? Wiekszosc firm to vatowcy, wiec im lepiej ze
    > i ty watowiec.

    Nie lepiej, a obojętnie.
    Nie wiem czemu niektórym się wydaje, że lepiej. Bycie Vatowcem oznacza
    stratę w przypadku klienta-osoby fizycznej lub nievatowca oraz obojętność w
    przypadku klienta-vatowca.

    > Raczej dla firm. Patrz wyzej.

    so do you.

    > Raczej dla firm? Jesli tak patrz wyzej.

    so do you.

    > Sensowne firmy hostingowe to vatowcy. Jesli nie bedziesz
    > watowcem nie odliczysz sobie 22% podatku ktore im zaplacisz.

    Tu zgoda. Bycie nievatowcem opłaca się w przypadku dużej wartości dodanej
    przez siebie.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 6. Data: 2004-06-24 18:32:41
    Od: "MooSHEL" <m...@p...pl>

    > Nie lepiej, a obojętnie.
    > Nie wiem czemu niektórym się wydaje, że lepiej. Bycie Vatowcem oznacza
    > stratę w przypadku klienta-osoby fizycznej lub nievatowca oraz obojętność
    > przypadku klienta-vatowca.

    Tylko jeśli marża sprzedawcy pozostanie taka sama, a można przypuszczać że
    zwolniony będzie miał zakusy aby sobie podbić cenę aby zrekompensować
    dodatkowe koszty nieodliczonego VATu [dotyczy nie wszystkich branż,
    oczywiście]

    Pozdro,
    MooSHEL

  • 7. Data: 2004-06-24 19:28:57
    Od: "eBox" <e...@p...pl>

    Użytkownik "Borszczuk" napisał:
    > Dla firm? Wiekszosc firm to vatowcy, wiec im lepiej ze
    > i ty watowiec. [itd.]

    To znaczy, że jak jestem vatowcem i ktoś mi robi usługę
    (a nie jest np. pośrednikiem w sprzedaży) to wolę zapłacić
    1000zł + 22% zamiast 1000zł? Śmiem wątpić...
    --
    pozdr
    www.zapraszam.pl

  • 8. Data: 2004-06-24 21:46:29
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <e...@p...pl> napisal(a):

    > To znaczy, że jak jestem vatowcem i ktoś mi robi usługę
    > (a nie jest np. pośrednikiem w sprzedaży) to wolę zapłacić
    > 1000zł + 22% zamiast 1000zł? Śmiem wątpić...

    Musisz iść na kurs z podstaw prawa podatkowego, inaczej po miesiącu US
    Cię zgnoi tak, że nie będziesz wiedział jak się nazywasz.

    Jeśli nie jesteś VATowcem, to walisz koszta brutto w KUP, ale nie
    odliczasz VAT i raczej wychodzisz na minus i sprzedając VATowcom jesteś
    niekonkurencyjny. Bycie nievatowcem jest dla 'detalistów'.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - rejsy morskie

  • 9. Data: 2004-06-25 13:55:06
    Od: "eBox" <e...@p...pl>

> [...]
    > odliczasz VAT i raczej wychodzisz na minus i sprzedając VATowcom jesteś
    > niekonkurencyjny. Bycie nievatowcem jest dla 'detalistów'.

    Ot, do czego prowadzi nadużywanie kursów z podstaw zamiast ludowych
    mądrości ("czas to pieniądz", "lepszy wróbel w garsci..." itp.).
    Jestem vatowcem i pomimo tego wolę kupić USŁUGĘ w której nie ma
    nic poza czystą usługą od nievatowca, bo vatowiec musi dodać do swojej
    ceny podatek vat, a nievatowiec nie musi. Usługodawców, którzy mają
    minimalne koszty opodatkowane lub nie mają ich wcale jest sporo w
    gronie "projektowanie i wykonywanie serwisów WWW" i nie tylko.
    Kupię niby za te same pieniądze, bo vat i tak mógłbym potem odliczyć
    ale... jakoś tak wolę dać mniej gotówki, a w terminie rozliczenia
    dopłacić ten vat w tej samej kwocie, niż odwrotnie.
    A jak są jakieś "struktury" i sprzedaję część "zw", to wtedy tylko część
    naliczonego podatku mi się odliczy...

  • 10. Data: 2004-06-25 14:18:15
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    eBox pisze:

> [...]

    Niezupelnie...
    Bycie niewatowcem ma tez sens przy baaardzo duzym udziale docghodu w
    obrocie. (a wiec praktycznie zadnych kosztach).

> [...]
    > nic poza czystą usługą od nievatowca, bo vatowiec musi dodać do swojej
    > ceny podatek vat, a nievatowiec nie musi.

    No to rzeczywiscie nie wie Pan co stracil nie uczac sie...

> [...]
    > ale... jakoś tak wolę dać mniej gotówki, a w terminie rozliczenia
    > dopłacić ten vat w tej samej kwocie, niż odwrotnie.

    Jescze wygodniej byloby Panu zaplacic cala kwote miesiac pozniej..

    > A jak są jakieś "struktury" i sprzedaję część "zw", to wtedy tylko część
    > naliczonego podatku mi się odliczy...

    Sama sie odliczy - prawda ? Wielkiej pracy z tym nie ma...

    Wiec nie chodzi tu o bycie czy niebycie "watowcem" ale o cene..
    dla VAT-nana cena ktora go interesuje to cena netto
    (chyba, ze ma "paskudna strukture")