    From: MartaW <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zakładanie firmy - kilka pytań
    Date: Sun, 9 Feb 2003 23:36:57 +0000 (UTC)

    hADeSik <h...@h...sru> napisal w news:b26m7f$aa4$1@news.onet.pl:

    > ###----- w odpowiedzi na list od MartaW -----###
    >
    > a zgodnie z jakim art. której ustawy?
    > we wpisie stoi:
    > Oznaczenie przedsiębiorcy: XXXX XXX XXX (moje dane osobowe)
    > Nazwa: xxxx xxxxx xxxxxx (bez moich danych osobowych)
    > na zaświadcz. o Regonie stoi:
    > działalność jest prowadzona pod nazwą: xxxx xxxxx xxxxxx (bez moich
    > danych osobowych).

    Ustawa z dnia 19 listopada 1999 r. - Prawo dzialalnosci gospodarczej
    Art. 4. Uzyte w ustawie okreslenia oznaczaja:
    7) oznaczenie przedsiębiorcy - firme lub nazwe przedsiebiorcy ze
    wskazaniem formy prawnej, a w przypadku osoby fizycznej - imie i
    nazwisko przedsiebiorcy oraz nazwe, pod ktora wykonuje dzialalnosc
    gospodarcza.

    Slowo kluczowe to ORAZ (nie albo, nie lub).

    Ale - racja - nie zawsze wszystko jest potrzebne, np:

    Rozporzadzenie MF ... w sprawie wykonania niektorych przepisow ustawy o
    podatku od towarow i uslug ... § 35. 1. Faktura stwierdzajaca dokonanie
    sprzedazy ... powinna zawierac co najmniej: 1) imiona i nazwiska lub
    nazwy bądz nazwy skrocone sprzedawcy i nabywcy oraz ich adresy

    Zaznaczam, ze nigdzie nie ma napisane, jak sie ma "nazwa skrocona" do
    pelnej - czymkolwiek jest ta ostatnia.

    Ostatecznie utarlo sie uwazac, ze im pelniejsza nazwa (chcialam
    powiedziec/napisac - oznaczenie przedsiebiorcy), tym mniej problemow
    podczas kontroli (ale nie popre tego wynikami badan CBOS lub OBOP).
    W kazdym razie banki uwazaja, ze im wiecej napisane na pieczatce, tym
    lepiej ;-)

    Marta