    From: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zakonczenie DG.
    Date: Fri, 17 Feb 2006 15:11:00 +0100

    Czynnik wrote:

    > Moja sytuacja wyglada tak, w styczniu otrzymalem wpis do EDG i REGON,
    > jednak do tej pory dzilalnosci nie zaczalem i w US ani w ZUS'ie w
    > zwiazku z tym DG nie byla zglaszana. I juz raczej nie bedzie bo z niej
    > rezygnuje wiec zamykam DG w EDG i REGON. Mam pytanie odnosnie ZUS'u,
    > czy jezeli za rok bede chcial na nowo rozpoczac DG beze mogl placic
    > mniejsza skladke ZUS dla rozpoczynajacych DG pierwszy raz? Przypominam
    > ze w ZUS'ie DG nie byla jeszcze zglaszana i juz nie bedzie.

    art 18a.2. Przepisy ust. 1 nie mają zastosowania do osób, które:
    1) prowadzą lub w okresie ostatnich 60 miesięcy kalendarzowych przed
    dniem rozpoczęcia wykonywania działalności gospodarczej prowadziły
    pozarolniczą działalność,
    2) wykonują działalność gospodarczą na rzecz byłego pracodawcy, na
    rzecz którego przed dniem rozpoczęcia działalności gospodarczej w
    bieżącym lub w poprzednim roku kalendarzowym wykonywały w ramach
    stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy czynności wchodzące w
    zakres wykonywanej działalności gospodarczej.

    Więc wygląda, że decyduje faktyczne "prowadzenie" a nie "zamiar
    rozpoczęcia prowadzenia"