    From: "Andrew" <a...@n...onecie.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zakup auta z Włoch - faktura vat 0% - pomocy
    Date: Mon, 27 Oct 2014 09:04:09 +0100

    Użytkownik "Tomaszek" <w...@b...o_n_e.t.pl> napisał w wiadomości
    news:544bbd7e$0$18088$65785112@news.neostrada.pl...
    > Witam,
    >
    > Sprowadziłem w grudniu 2013 samochód dostawczy z Włoch, zapłaciłem za
    > niego cenę netto, fatura vat 0%
    >
    > Podczas powrotu do kraju ojazało się, ze auto jest słabe, ledwo wdrapuje
    > się na pusto pod większe górki, zdecydowałem się że go sprzedam.
    >
    > Podsłyszłem gdzieś, że skoro kupiłem na 0% to też tak muszę sprzedać.
    > Sprzedałem facetowi z fakturą wat zw.
    >
    > Mijają miesiące, nikt nic ode mnie nie chce ( myślę o urzędzie skarbowym i
    > nowym właścicielu ).
    >
    > Dziś trafiam przypadkowo na artykuł w internecie, gdzie opisane są
> [...]

    Przydałaby się jeszcze informacja czy posiadasz NIP unijny i czy sprzedaż
    tego samochodu odbyła się w systemie transakcji wewnątrzwspólnotowej czy np
    w włoskim systemie marży.
    Tak czy siak zwolnienie które zastosowałeś istniało w zeszłym roku i
    przewidziane było dla towarów używanych. ale że od grudnia pół roku minęło w
    maju 2014 a w styczniu przepis o zwolnieniu uległ ZNACZNEJ modyfikacji to z
    bardzo dużym prawdopodobieństwem sprzedaż należało opodatkować stawką 23%.
    Wyjątkiem jest sytuacja w której wykorzystujesz samochód na cele
    działalności zwolnionej z VAT. Być może można było kombinować z marżą ale
    na to raczej jest za póżno.