    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zakup działki: na "siebie", czy na "firmę" ?
    Date: Fri, 13 Dec 2002 07:38:35 +0100

    Użytkownik Dariusz Dąbrowski
    > Witam,
    >

    > Przymierzam się do zakupu działki.
    > Jaka forma zakupu będzie korzystniejsza: na siebie osobiście,
    > czy na własną działalność gospodarczą ?
    > Czy w tym drugim przypadku mogę zakup działki potraktować
    > jako koszt ? Jeżeli tak, to jak: amortyzacja - chyba ziemi się
    > amortyzuje -jakoś dziwnie by było.
    Ziemia sie nie amortyzuje.
    Prawo uzytkowania wieczystego - owszem, to wartość niematerialna i
    prawna. Ale ziemia jako taka, kupiona notarialnie, nie.

    > Jeżeli drugi wariant jest realny/korzystny/wykonalny to
    > czy jest możliwe aby dokonać zakupu "na firmę" od osoby fizycznej ?
    A dlaczego nie???

    > Jak rozumiem z zakupem "na firmę" wiążą się konsekwencje:
    > niemożliwość zameldowania osobistego etc...
    Hmm... ok... ja rozumiem, małe wymagania, ale czy ty chcesz sie
    zameldowac tak po prostu na działce? W namiocie bedziesz mieszkał czy jak?

    Nie ma przeciwwskazań do zameldowania się w budynku kupionym "na
    działalność" bo działalnośc to Ty a nie jakis nowy byt.
    Tyle że US może stwierdzić że całośc lub częśc budynku spełnia funkcje
    mieszkalne i wtedy nic z tego (amortyzacja, koszty utrzymania)w koszty
    nie pójdzie.

    Ale jakiś budynek musi tam byc, na działce cię nie zameldują :-)))

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl