    From: "TMK" <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zakup i sprzedaż dzieł sztuki
    Date: Sat, 10 Jun 2006 08:39:40 +0200

    Użytkownik "Darek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:06a0.0000013b.448999d2@newsgate.onet.pl...
    > Moja żona jest artystą plastykiem i chce sprzedawać swoje prace (
    grafiki ).
    > Ja od niedawna prowadzę działalność gospodarczą ( KPIR ). Czy mogę kupić
    od
    > żony, na umowę sprzedaży, jej prace ? Czy mogę od niej kupić inne
    przedmioty ?
    > Czy te zakupy mogę zaksięgować do KPIR tak jak zakupy od innych osób
    > fizycznych ? Druga sprawa, to czy mogę jej prace przy sprzedaży
    opodatkować
    > VAT marża ? No i jak to wygląda od jej strony ( nie prowadzi działalności
> [...]

    Jeśli jest żoną to ma wspólnotę majątkową i twoja firma jest jej,a jej
    obrazy są Twoje -w uproszczeniu, więc nie możesz sam sobie
    sprzedawać -kupować. znam podobny przypadek i mimo, ze małżeństwo ma
    rozdzielność majątkową- żona nie pracuje, mąż ma DG i niestety też były
    jakieś problemy, nie wiem jakie ale ona sprzedawała coś do galerii bo męzowi
    nie mogła.