    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zakup i sprzedaż dzieł sztuki
    Date: Mon, 12 Jun 2006 07:55:22 +0200

    On Sat, 10 Jun 2006, Darek wrote:

    > OK. To odwrócę problem - czy mogę przyjąć grafiki żony na magazyn

    Prowadzisz PK?? - :O !

    > z zerowym kosztem zakupu

    Ty nam wytłumacz co byś zobił i gdzie "przyjmował" jakbyś ów obraz
    namalował SAM.
    Taki jest status rzeczy zrobionej przez "osobę współpracującą".
    Pamiętamy że owa osoba ma być ubezpieczona (jak nie ma innego
    "tytułu" to płaci składki jak od DG).

    > ( podatkowo jest mi to obojętne - gdyby to żona mi sprzedała,
    > to ona miałaby przychód do opodatkowania a ja koszt )

    Jeśli mowa o "sprzedaży w rozumieniu VAT", czyli wykonania świad-
    czenia to z takim podejściem w sporze z US przed NSA wyjaśnił byś
    nam :) czy zapis o "pracy współmałżonka i dzieci" dotyczy literalnie
    tylko umowy o pracę czy wszelkich świadczeń o słownikowym znaczeniu
    "pracy" :)
    Jest wyraźny zapis że "pracy małżonka" *NIE* można zaliczyć
    w koszty. Oczywiście małżonek od wynagrodzenia ma zapłacić podatek.

    BTW:
    Od czasu do czasu staram się zaakcentować że jest dla wielu przepisów
    istotna (rzekłbym: drastycznie istotna) różnica między sprzedażą
    rzeczy, a wykonaniem zamówienia.
    Znaczy istotne jest czy owa "rzecz" była/istniała bez związku
    z transakcją i to jest niepodważalne czy też owa rzecz POWSTAŁA
    (lub miała powstać) na podstawie hm.. zamówienia.
    Owo "zamówienie" nie musiało dotyczyć konkretnej rzeczy - mogło
    mieć postać "namaluj JAKIŚ obraz, ja go sprzedam".

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)