    From: "Jacek W." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zakup mieszkania?
    Date: Wed, 03 Sep 2003 06:48:05 GMT

    > Zamierzamy z zona kupic mieszkanie.
    Gratuluje, choc jesli w Warszawie, to sie zdziwicie :)

    > 1. na co zwrocic uwage w takcie podpisywania umowy? (może ktos zna miejsce
    > internecie z przykladem dobrze sporzadzonej umowy)
    Bylo w Rzeczpospolitej sprzed ok miesiaca. Przetrzasnij pracowe archiwum,
    pewnie prenumerujecie Rzeczpospolita.

    > 2. co powinno pozostac w mieszkaniu (wiem ze kuchnia gazowa, co
    jeszcze...?)
    IMHO: Dlaczego ma cos pozostac? To wylacznie kwesta umowy miedzy
    sprzedajacym a kupujacym.

    > 3. na kogo lepiej zapisać mieszkanie (na zone lub na mnie, czy wspolnie)
    > z czym sie to wiaze od strony prawnej (nie mamy rozdzielnosci
    > majatkowej)
    np. rozwod. np. smierc jednego z Was, np. zobowiazania z bankiem. My
    zdecydowalismy na zakup wspolny, choc moze to nie jest 'trendy' :).

    > 4. Dowiedzialem sie ze spoldzielnia mieszkaniowa niedlugo rozwiaze sie i
    > poszczegolne bloki maja przeksztalcac sie we wspolnote mieszkaniowa. Czy
    > wiaze sie to z jakimis dodatkowymi kosztami w przyszlosci?
    Jaki jest stan prawny i wlasnosciowy budynku, jak dawno zostal wybudowany?
    Nie chce krakac ale moze sie obejsc sie bez udzialu notariusza. Ale
    poczekajmy na wypowiedzi kogos madrzejszego.

    Jacek