  • 1. Data: 2003-09-01 11:34:00
    Temat: Zakup mieszkania?
    Od: "Sebastian" <s...@w...pl>

    Zamierzamy z zona kupic mieszkanie. Prosze o porade:
    1. na co zwrocic uwage w takcie podpisywania umowy? (może ktos zna miejsce w
    internecie z przykladem dobrze sporzadzonej umowy)
    2. co powinno pozostac w mieszkaniu (wiem ze kuchnia gazowa, co jeszcze...?)
    3. na kogo lepiej zapisać mieszkanie (na zone lub na mnie, czy wspolnie)
    z czym sie to wiaze od strony prawnej (nie mamy rozdzielnosci
    majatkowej)
    4. Dowiedzialem sie ze spoldzielnia mieszkaniowa niedlugo rozwiaze sie i
    poszczegolne bloki maja przeksztalcac sie we wspolnote mieszkaniowa. Czy
    wiaze sie to z jakimis dodatkowymi kosztami w przyszlosci?
    5. Czy prawda jest ze tylko do konca tego roku mozna odpisac wydatki na
    remont mieszkania? (gdzie znajde pelna liste rzeczy ktore mozna odliczyc)

    Z gory dziekuje,
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-09-03 06:48:05
    Temat: Re: Zakup mieszkania?
    Od: "Jacek W." <j...@p...onet.pl>

    > Zamierzamy z zona kupic mieszkanie.
    Gratuluje, choc jesli w Warszawie, to sie zdziwicie :)

    > 1. na co zwrocic uwage w takcie podpisywania umowy? (może ktos zna miejsce
    > internecie z przykladem dobrze sporzadzonej umowy)
    Bylo w Rzeczpospolitej sprzed ok miesiaca. Przetrzasnij pracowe archiwum,
    pewnie prenumerujecie Rzeczpospolita.

    > 2. co powinno pozostac w mieszkaniu (wiem ze kuchnia gazowa, co
    jeszcze...?)
    IMHO: Dlaczego ma cos pozostac? To wylacznie kwesta umowy miedzy
    sprzedajacym a kupujacym.

    > 3. na kogo lepiej zapisać mieszkanie (na zone lub na mnie, czy wspolnie)
    > z czym sie to wiaze od strony prawnej (nie mamy rozdzielnosci
    > majatkowej)
    np. rozwod. np. smierc jednego z Was, np. zobowiazania z bankiem. My
    zdecydowalismy na zakup wspolny, choc moze to nie jest 'trendy' :).

    > 4. Dowiedzialem sie ze spoldzielnia mieszkaniowa niedlugo rozwiaze sie i
    > poszczegolne bloki maja przeksztalcac sie we wspolnote mieszkaniowa. Czy
    > wiaze sie to z jakimis dodatkowymi kosztami w przyszlosci?
    Jaki jest stan prawny i wlasnosciowy budynku, jak dawno zostal wybudowany?
    Nie chce krakac ale moze sie obejsc sie bez udzialu notariusza. Ale
    poczekajmy na wypowiedzi kogos madrzejszego.

    Jacek