    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zakup mieszkania wraz z żoną.
    Date: Mon, 01 Mar 2010 17:07:47 -0600

    ewa wrote:
    > Mam takie pytanie.
    > Otrzymałem darowiznę w formie pieniędzy od mojem mamy - darowizna
    > została przekazana wyłącznie na mnie.
    > Czy za otrzymane pieniądze mogę zakupić mieszkanie wraz z żoną bez
    > konieczności płacenia jakiegoś podatku?
    >
    > Z góry dziękuję za odpowiedź. Pozdrowienia. Krzysztof.

    tak możesz.
    podatku od zakupu żon jeszcze nie wprowadzono.

    możecie kupic na spółkę, po prostu zadbaj, zeby w akcie notarialnym byly
    dwie osoby ty i zona. Skad pochodzi kasa nikogo nie obchodzi (do czasu
    rozwodu).
    Przez domniemanie bedziecie wspołwłaścicielami pół na pół.
    Jeżeli w czasie rozwodu chcesz ugrać wiecej, to przypilnuj notariusza,
    żeby umiescil zapis o innej proporcji,np. 90% dla ciebie z adnotacja, ze
    srodki pochodza z majatku odrebnego i 10% dla zony.
    Wowczas bedzie mniej udowadniania przy rozwodzie.
    Wybor nalezy do ciebie.