  • 1. Data: 2010-03-01 21:53:47
    Temat: Zakup mieszkania wraz z żoną.
    Od: ewa <k...@i...pl>

    Mam takie pytanie.
    Otrzymałem darowiznę w formie pieniędzy od mojem mamy - darowizna
    została przekazana wyłącznie na mnie.
    Czy za otrzymane pieniądze mogę zakupić mieszkanie wraz z żoną bez
    konieczności płacenia jakiegoś podatku?

    Z góry dziękuję za odpowiedź. Pozdrowienia. Krzysztof.

  • 2. Data: 2010-03-01 22:01:42
    Temat: Re: Zakup mieszkania wraz z żoną.
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    ewa w
    b.googlegroups.com>:

> [...]
    > została przekazana wyłącznie na mnie.
    > Czy za otrzymane pieniądze mogę zakupić mieszkanie wraz z żoną bez

    To zależy czy masz juz żonę, a jeśli nie masz, to czy ta nabyta wraz z
    mieszkaniem spełni Twoje oczekiwania. Osobiście wolałbym kupic mieszkanie ze
    zmywarką i pralką... ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 3. Data: 2010-03-01 22:03:06
    Od: "macso" <m...@p...oniet.pl>

    Użytkownik "ewa" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
[...]

    mieszkanie kup, ale żonę wybierz sobie sam
    MSPANC

    macso

  • 4. Data: 2010-03-01 22:56:17
    Od: "Jurek S." <j...@k...pl>

    To ja jeszcze dołożę coś z tych ciekawostek językowych:
    "Zlecę wykonanie strony www, która miałaby pomagać klientą z UK szukania
    partnerów handlowych w Polsce..." (cyt. z "oferia.pl")

    Co lepsze:
    1. Zakup mieszkania z żoną?
    2. Pomoc klientą?

    Pierwsze nie zamierzone... a drugie to wymyślna elokwencja połączona z
    głupotą i nieuctwem :)

    pozdrawiam
    Jurek S.

  • 5. Data: 2010-03-01 23:07:47
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    ewa wrote:
> [...]
    > konieczności płacenia jakiegoś podatku?
    >
    > Z góry dziękuję za odpowiedź. Pozdrowienia. Krzysztof.

    tak możesz.
    podatku od zakupu żon jeszcze nie wprowadzono.

    możecie kupic na spółkę, po prostu zadbaj, zeby w akcie notarialnym byly
    dwie osoby ty i zona. Skad pochodzi kasa nikogo nie obchodzi (do czasu
    rozwodu).
    Przez domniemanie bedziecie wspołwłaścicielami pół na pół.
    Jeżeli w czasie rozwodu chcesz ugrać wiecej, to przypilnuj notariusza,
    żeby umiescil zapis o innej proporcji,np. 90% dla ciebie z adnotacja, ze
    srodki pochodza z majatku odrebnego i 10% dla zony.
    Wowczas bedzie mniej udowadniania przy rozwodzie.
    Wybor nalezy do ciebie.

  • 6. Data: 2010-03-02 06:37:35
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Mon, 01 Mar 2010 17:07:47 -0600, witek napisał(a):

    > możecie kupic na spółkę, po prostu zadbaj, zeby w akcie notarialnym byly
    > dwie osoby ty i zona. Skad pochodzi kasa nikogo nie obchodzi

    poza urzędem skarbowym :)

    --
    marcin

  • 7. Data: 2010-03-02 15:42:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Mar 2010, zly wrote:

    > poza urzędem skarbowym :)

    To prawda.
    Ale można sformalizować tę operację przez intercyzę, a ta chyba
    podatkowi nie podlega (dobrze mi się zdaje?)

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2010-03-02 16:16:48
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    zly wrote:

    > poza urzędem skarbowym :)

    a czego US w tym przypadku by szukał?

  • 9. Data: 2010-03-02 16:24:15
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Tue, 02 Mar 2010 10:16:48 -0600, witek napisał(a):

    > a czego US w tym przypadku by szukał?

    Szukali by skąd się wzięły te pieniądze. Moi znajomi mieli taki nalot jak
    kupowali mieszkanie za gotówkę. Prześwietlali ich na wylot.
    --
    marcin

  • 10. Data: 2010-03-02 16:35:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Mar 2010, witek wrote:

    > a czego US w tym przypadku by szukał?

    Darowizny dla narzeczonej lub darowizny od teściowej dla żony.
    A w ogóle to jakiejkolwiek darowizny - bo przecież idzie o pieniądze,
    a nie nieruchomość, więc niezrobienie darowizny notarialnej lub
    niezgłoszenie w terminie jest dobrym powodem do wzięcia podatku!

    Intercyza musi być notarialna, art.47.1:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-rodzinny-i-
    opiekunczy-1_2_24.html
    ...więc nie mozna wstecznie twierdzić że "to była intercyza" (acz
    IMHO wystarczy akt z intercyzą podpisać tuż przed aktem z kupnem),
    nawet jeśli "strony miały taki zamiar".

    pzdr, Gotfryd