    From: "Nixe" <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zakup na firme - uzytek prywatny
    Date: Tue, 24 Jan 2012 11:41:25 +0100

    news:4f1d6b27$0$26690$65785112@news.neostrada.pl...

    > Możesz zgubić itp

    > Musisz naliczyć VAT.
    >

    > Na chlopski rozum nie zaksiegowanie
    >
    > Przekazanie na potrzeby własne.
    >
    > Jezeli
    >
    > Słabiutka wyobraźnia. Nie musza nawet robić krzyżowej.
    > Jakiś tam dostęp do danych europejskich jest - nie wiem czy do wszystkich
    > i jak dokładny, ale mechanizm jest bardziej porównaczwczy.
    > Czyli jeśli jakiś numer NIP jest wykazany gdzieś w deklaracji, to
    > jeśli oni Cię pokażą na VAT UE, to będzie widać, że Ty ich nie ująłeś.

    No nie ujął. I co w związku z tym?
    Jakie miałby z tego tytułu ponieść konsekwencje?

    Gorzej w drugą stronę, gdyby ujął fakturę, która de facto nie istnieje.
    Nas US sprawdza tylko w tę stronę. Czyli od czasu do czasu każą sobie
    przywieźć_fizyczne_faktury z UE w celu udowodnienia, że faktycznie takie
    zostały wystawione przez kontrahenta zagranicznego. Bo na deklaracji można
    sobie przecież dowolne bzdury powypisywać. Zapytałam się kiedyś, czy nie
    maja do licha ciężkiego jakiegoś systemu sprawdzającego bezpośrednio samego
    kontrahenta, czy faktycznie wystawił faktury, zamiast zmuszać nas do wożenia
    tych faktur. Otóż niby mają, a niby nie, ale on nie zawsze zdaje egzamin i
    wolą w ten sposób. Przypuszczam, że system ów polega na tym, że pania Basia
    Skarbowa musiałaby zadzwonić/napisać wprost do kontrahenta i dogadać się z
    nim w języku innym niż polski, a to przerasta możliwości pani Basi.

    N.