  • 1. Data: 2004-08-28 20:46:05
    Temat: Zakup od osoby fizycznej (bez DG) - czy dobrze
    Od: jarek <"j_a_r_o_c_h_y_b"@usun_wszystkie_podkreslenia.o2.pl>

    Proszę o stwierdzenie poprawności rozumowania
    i odpowiedzenie na jedno pytanie

    Zakup od osoby fizycznej nie prowadzącej DG na kwotę <1000 :
    1.sporządzenie umowy kupna sprzedaży
    2.wystawienie rachunku przez sprzedawcę
    3.dowód kasowy stwierdzający przyjęcie gotówki
    4. brak deklaracji PCC gdyż kwota <1000
    a pytanie brzmi :
    Czy sprzedający powinien uwzględnić przychód ze sprzedaży
    w swojej deklaracji rocznej ?
    -jeśli ktoś życzliwy poda podstawę prawną to będę w siódmym niebie :)

  • 2. Data: 2004-08-28 22:31:56
    Temat: Re: Zakup od osoby fizycznej (bez DG) - czy dobrze
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 28 Aug 2004, jarek wrote:

    > + Proszę o stwierdzenie poprawności rozumowania
    > + i odpowiedzenie na jedno pytanie

    A poczytać sąsiednie posty nie łaska ? ;)
    Tam jest jeszcze o złośliwym przypadku, jeśli można (znaczy:
    US może) udowodnić "zamiar zakupu w celu odsprzedaży" (chodzi
    o VAT !).

    > + Zakup od osoby fizycznej nie prowadzącej DG na kwotę <1000 :
    [...OK...]
    > + a pytanie brzmi :
    > + Czy sprzedający powinien uwzględnić przychód ze sprzedaży
    > + w swojej deklaracji rocznej ?

    AFAIK - *tylko*, jeśli osiągnął *dochód* a sprzedawana "rzecz"
    była używana przez niego krócej niż 6 miesięcy !

    > + -jeśli ktoś życzliwy poda podstawę prawną to będę w siódmym niebie :)

    +++ Ustawa o podatku dochodowym +++
    Art. 9. 1. Opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają
    wszelkiego rodzaju dochody [...]
    [...]
    2. Dochodem ze źródła przychodów, jeżeli przepisy art. 24-25 nie
    stanowią inaczej, jest nadwyżka sumy przychodów z tego źródła
    nad kosztami ich uzyskania osiągnięta w roku podatkowym.
    [...]
    Art. 10. 1. Źródłami przychodów są:
    [...]
    8) odpłatne zbycie, z zastrzeżeniem ust. 2:
    [...]
    d) innych rzeczy,
    - jeżeli odpłatne zbycie nie następuje w wykonaniu działalności
    gospodarczej i zostało dokonane [...nieruchomości 5 lat...]
    a innych rzeczy - przed upływem pół roku, licząc od końca
    miesiąca, w którym nastąpiło nabycie;
    w przypadku zamiany okresy te odnoszą się do każdej
    z osób dokonującej zamiany,
    [...]
    ------

    Acha: nie jestem doradzcą. To tylko cytat z ustawy :)
    dość pocięty wg własnego uznania :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 3. Data: 2004-08-29 09:06:01
    Od: "Julek" <j...@g...pl>

    Użytkownik "jarek" <"j_a_r_o_c_h_y_b"@usun_wszystkie_podkreslenia.o2.pl

    napisał w wiadomości news:cgqr3a$dr5$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Proszę o stwierdzenie poprawności rozumowania
    > i odpowiedzenie na jedno pytanie
    >
    > Zakup od osoby fizycznej nie prowadzącej DG na kwotę <1000 :
    > 1.sporządzenie umowy kupna sprzedaży
    > 2.wystawienie rachunku przez sprzedawcę

    Myślałem, że rachunki może wystawiać tylko firma...

    Pozdrawiam, Juliusz Romanowski

  • 4. Data: 2004-08-29 09:17:56
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Julek,

    Sunday, August 29, 2004, 11:06:01 AM, you wrote:

    > Myślałem, że rachunki może wystawiać tylko firma...

    Źle myślałeś.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl