  • Data: 2007-03-19 10:25:12
    Temat: Re: Zakup samochodu do DG - wiele trudnych pytań :-)
    Od: Maciek <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Rafal... napisał(a):
    > Moim skromnym zdaniem... zapamiętaj: "Firma to ja". To ja pracuję, ja
    > się męczę, ja zarabiam, ja i tylko ja. Auto jest moje, więc jeśli jadę
    > 10 km do sklepu po piwo, to nie jadę w celu prywatnym, bo ja juz nie mam
    > prywatności, ja to firma, więc wszystko co robię jest firmowe.... a
    > Cavallino sugeruje, że miałbym mieć drugie auto chyba... tylko jak to
    > rozwiązać, jeśli jadę do klienta, ale odbiję kilometr do sklepu po
    > obiad, ze co, mam auto zostawić na parkingu i jechać taksówką, bo nie
    > mogę prywatnie użytwować _własnego_ auta? Bez jaj, ale nie popadajmy w
> [...]
    Ależ możesz użytkować swoje własne auto jak chcesz, ale nie narażaj
    naszego biednego państwa na straty zaniżając sobie dochód wszelkimi
    kosztami z tym autem związanymi. Jeśli prowadzisz (rzetelnie)
    kilometrówkę to wszystko ok, ale jeśli masz samochód w środkach trwałych
    to na te 10km powinieneś sobie auto wynająć :-)

    > Taaa.... coś wspominałem o absurdach? ;-)
    Gotfryd jak zwykle świetnie to ujął, więc przeczytaj Jego odpowiedź - ja
    tu już nic dodać nie mogę :-)
    Podkreślę jeszcze tylko to co napisał na końcu. To nie ważne, że
    większość ludzi użytkuje samochody firmowe w celach prywatnych i nie
    ważne, że przymyka się na to oko. Prawdziwym problemem jest to, że ktoś
    może Cię za to prędzej czy później udupić i to w chwili, gdy nie
    będziesz się tego spodziewał. Przyjdzie kontrola, trafisz na łapówkarza,
    nie będziesz chciał dać to znajdą na Ciebie takiego "haka" i będziesz
    udowadniał, że nie jesteś wielbłądem. Na pocieszenie dodam, że mogą się
    przyczepić nawet jak jesteś super uczciwy, masz samochód osobowy w
    środkach trwałych, nie przejeżdżasz nim nawet 100m w celach prywatnych i
    ... jest to Twój jedyny samochód w rodzinie :-)

    Maciek