  • 1. Data: 2002-01-19 09:14:02
    Temat: Zakup samochodu osobowego
    Od: "Paweł Kajewski" <k...@2...pl>

    Zdecydowałem się na zakup samochodu osobowego dla firmy (osoba fizyczna
    prowadząca samodzielną działalność gospodarczą KPiR). Chciałbym go wpisać do
    ewidencji środków trwałych i amortyzować. Czy faktura zakupu samochodu musi
    być wystawiona na nazwę firmy (w nazwie jest również nazwisko), czy może być
    wystawiona tylko na imię i nazwisko. Zaznaczam, że ten drugi sposób
    interesuje mnie najbardziej, bo bank kredytujący stosuje następujące
    rozumowanie: nazwa firmy na fakturze -> kredyt inwestycyjny (fatalne
    warunki), imię i nazwisko -> kredyt w miarę dostępny. Oczywiście NIP firmy i
    mój jest ten sam.
    Proszę o szybkie porady.

  • 2. Data: 2002-01-19 11:16:07
    Temat: Re: Zakup samochodu osobowego
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Paweł Kajewski" <k...@2...pl> wrote in message
> [...]
    > rozumowanie: nazwa firmy na fakturze -> kredyt inwestycyjny (fatalne
    > warunki), imię i nazwisko -> kredyt w miarę dostępny. Oczywiście NIP firmy

    Ma pan prawo przeznaczyc SWOJ samochod na potrzeby SWEJ firmy
    i wpisac go jako ST. Faktura w takim przypadku dokumentuje jedynie (az)
    CENE nabycia, wiec moze byc na pana "prywatnie".

    Moja odpowiedz nie jest porada PRAWNIKA.

    Boguslaw

  • 3. Data: 2002-01-22 17:26:13
    Od: "Mirage" <z...@b...gnet.pl>

> [...]
    > CENE nabycia, wiec moze byc na pana "prywatnie".
    >
    > Moja odpowiedz nie jest porada PRAWNIKA.

    A jak Pan zamknie działalność gospodarczą ( z samochodem kupionym na firmę)
    to go Pan ujmie w Inwentaryzacji zamknięcia- co spowoduje podwyższenie Pana
    dochodu z Firmy. Tak mi się wydaje...

  • 4. Data: 2002-01-22 19:48:07
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    Mirage wrote:

    > A jak Pan zamknie działalność gospodarczą ( z samochodem kupionym na
    > firmę) to go Pan ujmie w Inwentaryzacji zamknięcia- co spowoduje
    > podwyższenie Pana dochodu z Firmy. Tak mi się wydaje...
    W inwentaryzacji przy zamknięciu dzialalności nie ujmuje sie środków
    trwałych, a jedynie materiały i towary handlowe.

    Ale jeżeli sprzeda się, juz po zakończeniu działalności, samochód który był
    środkiem trwałym w firmie, to będzie to przychód z działalności
    gospodarczej, opodatkowany na zasadach ogólnych.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2002-01-23 09:59:01
    Od: Graszka <g...@w...pl>

    > W inwentaryzacji przy zamkni?ciu dzialalno?ci nie ujmuje sie ?rodków
    > trwa?ych, a jedynie materia?y i towary handlowe.
    >
    > Ale je?eli sprzeda si?, juz po zako?czeniu dzia?alno?ci, samochód który by?
    > ?rodkiem trwa?ym w firmie, to b?dzie to przychód z dzia?alno?ci
    > gospodarczej, opodatkowany na zasadach ogólnych.
    >
    > Maddy
    >
    > --
    Ale jesli sie jest VAT-owcem to dochodzi VAT od remanentu likwidacyjnego
    (chyba, ze przy zakupie ST nie byl odliczany).
    Graszka.

  • 6. Data: 2002-01-23 13:31:39
    Temat: Odp: Zakup samochodu osobowego
    Od: "mwi" <m...@e...pl>

> [...]
    > środkiem trwałym w firmie, to będzie to przychód z działalności
    > gospodarczej, opodatkowany na zasadach ogólnych.

    A czy można zdjąć takie auto z ST i potem je sprzedać bez konswkwencji
    podatkowych?

    mwi

  • 7. Data: 2002-01-23 14:03:17
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "mwi" <m...@e...pl> wrote in message news:a2mdus$e4$1@news.onet.pl...

    > był

    > A czy można zdjąć takie auto z ST i potem je sprzedać bez konswkwencji
    > podatkowych?

    Nooo calkiem bez konsekwencji to nie tak latwo.

    "koszt" nabyci samochodu poszedl (za posrednictwem odpisow amort.)
    "w koszty, wiec teraz trzeba wykazac "przychod" ze sprzedazy
    (pomniejszony o ew. pozostale raty amortyzacji).

    Niektorzy mowia, ze trzeba przekazac ow s.t. na osobiste potrzeby
    podatnika.

    Boguslaw

  • 8. Data: 2002-01-24 11:28:57
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Graszka napisał(a):

    > Ale jesli sie jest VAT-owcem to dochodzi VAT od remanentu likwidacyjnego
    > (chyba, ze przy zakupie ST nie byl odliczany).

    Od kiedy to środki trwałe wchodzą do remanentu likwidacyjnego?
    Ani to materiał ani towar handlowy.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 9. Data: 2002-01-24 19:51:56
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    > Od kiedy to środki trwałe wchodzą do remanentu likwidacyjnego?
    > Ani to materiał ani towar handlowy.
    >
    > Maddy
    -------
    Dla celów VAT spis obejmuje również środki trwałe przy zakupie których
    odliczono VAT.

    Orka